امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱
صفحه نخست | اجتماعی | برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) در مدارس قشم

برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) در مدارس قشم

منتشر شده در ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱

 مدارس سراسر جزیره قشم امروز(چهارشنبه) با برپایی آیین های ویژه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و زادروز تولد فرزند برومندش حضرت امام خمینی رحمه‌ الله علیه را گرامی داشتند.

برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) در مدارس قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، حسین رنجبر گلشواری در حاشیه برگزاری این مراسم  افزود: این آیین ها با مشارکت دانش آموزان، مربیان و معاونان پرورشی مدارس جزیره قشم با اختصاص تابلو مختص ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در مدارس، نشست های حلقه های صالحین با موضوع حضرت فاطمه (س) الگوی حجاب و زنان عالم، پویش بوسه بر دستان مادر و مسابقه بهترین جمله در وصف مادر از سوی دانش آموزان به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در این ویژه برنامه ها که در مدارس قشم برگزار شد، اجرای نمایش توسط دانش آموزان با موضوع جایگاه و ارزش مادر و قرائت شعر در خصوص حضرت زهرا (س) از سوی دانش آموزان انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم قرائت احادیث در خصوص احترام به مادر، مولودی خوانی دانش آموزان به مناسبت روز مادر، برگزاری اردوهای تفریحی و دعوت از مادران برای شرکت در مراسم جشن سالروز میلاد فرخنده دخت نبی مکرم اسلام (ص)، دیدار دانش آموزان با مادران شهدا، اهدای هدیه از طرف مدارس به دانش آموزان همنام با حضرت فاطمه (س)، برگزاری کارگاه مادر و کودک و دورهمی مادرانه و قرائت عهدنامه دختران دانش آموز برای الگو گیری از رفتار سردار دلها و احترام ایشان به مقام مادر را از دیگر برنامه های ویژه ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) در مدارس این جزیره نام برد.

رنجبر گلشواری توضیح داد: به منظور آشنایی دانش آموزان با بصیرت فاطمی گفتمان های دینی با موضوع الگو برداری از سیره حضرت زهرا (س) برای زندگی فردی و اجتماعی، توجه به حجاب اسلامی و ترویج زندگی ساده و آموزنده ریحانه هستی در مدارس سرزمین آب و آفتاب در حال اجرا است.

حضرت فاطمه (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص)، رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) از زنان بزرگ و شریف قریش است.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها از جمله کنیه های ایشان است.

فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که پیروان حضرت فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند. سخاوت، شجاعت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و بردباری، خویشتنداری و نظایر آن بخشی از شخصیت ممتاز حضرت فاطمه (س) به شمار می رود.

این بانوی بزرگوار از چنان فضیلت ها و کمالاتی برخوردار بودند که رسول خدا (ص) در وصف ایشان فرمودند: «فاطمه سرور زنان جهانیان است».

ایشان همچنین همسری نمونه برای حضرت علی (ع) و مادری مهربان برای فرزندان خویش بودند و آنان را به گونه ای پرورش دادند که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزت، سربلندی، جهاد، مبارزه، ایثار، گذشت و نظایر آن را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگویی برجسته شدند.

حضرت زهرا (س) با زندگی کوتاه و با خطبه‌ های متقن «فرهنگ مقاومت» را برای نسل‌ های دیگر به وجود آورند و ماهیت تفکر و اندیشه جاهلی را به خوبی نمایان ساختند و نشان دادند که بیان حق و افشای ستم، مرد و زن نمی‌شناسد.

اهمیت مقام والای حضرت فاطمه (س) سبب شد تا سالروز تولد این بانوی بزرگ به منظور ارج نهادن به تلاش های بانوان این مرزوبوم که همواره در مسیر رشد و پرورش فرزندان و اعتلای اهداف جامعه کوشیده اند، به عنوان روز «زن و مادر» نامگذاری شود.

حضرت امام خمینی (ره) در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و در خاندان از سلاله زهرای اطهر سلام الله علیها متولد شد کسی که سالها بعد، مسیر تاریخ ایران و اسلام را عوض کرد.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18949

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات