امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
صفحه نخست | اجتماعی | برپایی سفره افطار برای روزه اولی های در قشم

برپایی سفره افطار برای روزه اولی های در قشم

منتشر شده در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴

 معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: برپایی سفره افطار برای دانش آموزان در قالب جشن روزه اولی ها در سراسر این جزیره پهن می شود.

برپایی سفره افطار برای روزه اولی های در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، عنایت پورسالاری افزود: در آستانه ماه رمضان بیش از ۱۸۰ مدرسه در سراسر جزیره قشم برای استقبال از این ماه مبارک برپایی سفره افطار برای دانش آموزان،  فعالیت های ویژه ماه رمضان و مراسم و محافل قرآنی انجام می شود.

برپایی سفره افطاری ساده برای یکهزار و ۵۵۳ نفر از دانش آموز

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده «جشن روزه اولی ها» و برپایی سفره افطاری ساده برای یکهزار و ۵۵۳ نفر از دانش آموز دختر پایه ابتدای سوم و یکهزار و ۲۶۲ نفر از دانش آموزش پسر پایه هشتم سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: این جشن با برنامه ریزی دقیق از سوی معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان قرآن عترت و نماز مناطق و نواحی این شهرستان مرزی برگزار خواهد شد.

پورسالاری اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم که انتظار می رود والدین، معاونین و مربیان پرورشی دانش آموزان را برای آشنایی بیشتر با ماه مهمانی خدا آماده تر کنند.

اولین حضور پسران ۱۵ ساله و دختران ۹ ساله در ماه مبارک رمضان امسال شاید گامی اساسی و تجربه ای به یاد ماندنی برای رسیدن به معرفت خداشناسی از سوی این قشر از جامعه باشد.

روزه اولی ها، ماه رمضان امسال را برای نخستین بار در کنار سفره مهمانی خدا خواهند نشست تا همراه با پدران و مادران خود دعوت حق را لبیک بگویند و در فیوضات معنوی و خان رحمت الهی حاضر شوند.

حس رضایت معنوی و روحانی که در لحظه افطار و سحر و همچنین پایان ماه مبارک رمضان بر روح و جان روزه داران می نشیند با هیچ جمله ای قابل توصیف نیست و این احساس زیبا از زبان روزه اولی ها بسیار گویاتر و دلنشین تر است.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=21889

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات