امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
صفحه نخست | اجتماعی | باید از حقوق مردم هرمزگان دفاع کنیم/مقابل هدر رفت بیت المال می‌ایستم

باید از حقوق مردم هرمزگان دفاع کنیم/مقابل هدر رفت بیت المال می‌ایستم

منتشر شده در ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
نمایندگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، احمد مرادی در گفت و گوی زنده خود با مخاطبینش در ارتباط زنده اینستاگرامی، ضمن مهم قلمداد کردن پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: در این پالایشگاه مهم بنا نیست تخلفاتی انجام شود و فساد صورت بگیرد و امور غیرشفاف پیش رود و هیچ کس قادر نخواهد بود این موضوع را تامین دهد. وی ادامه داد: سهم مردم هرمزگان و کسانی که در این استان زندگی می کنند از اشتغال این پالایشگاه کجا قرار دارد و باید سهم مردم را در صنایع بالادستی ببینیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه کسی که هرمزگان را نمی شناسد یک شبه در این استان پست و سمت بگیرد ظلم و اجحاف به مردم هرمزگان است؛ جوانان ما نامه از استانداری و مجمع نمایندگان استان می گیرند و پس از مراجعه به این صنایع برای اشتغال با بدترین شکل ممکن روبرو می شوند و این اتفاق را بارها مشاهده کرده ایم و به مدیرعامل مجموعه نفت ستاره هم تذکر داده ایم؛ هیچ وقت اجازه تحقیر مردم و جوانان هرمزگان را نمی دهیم.

مرادی تصریح کرد: نگاه مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس علی رغم تذکرات متعدد نگاه از بالا به پایین به مردم استان است و این باعث شد که ما جلوی این تفکر زشت و غلط بایستیم و همین باعث شد که مصاحبه ای را در این خصوص انجام دهیم و گفتیم که اجحاف و بی انصافی در حق مردم قابل پذیرش نیست و این راه را دنبال خواهیم کرد تا زمانی که مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از مردم هرمزگان عذرخواهی کند و حق مردم هرمزگان داده شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: وزیر جدید نفت و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از شعارهایشان این بود که با فساد در هر مرحله و جایگاهی مبارزه خواهند کرد و این امر موجب خوشحالی و امیدواری است.

نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد: قضاوت را بر عهده مردم می گذاریم اما آمار دقیقی وجود دارد که به مردم اعلام می شود و طبق آن در بحث نفت ستاره خلیج فارس و جذب نیرو حدودا ۳هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ نفر مشغول هستند و یک اشتغال قابل قبولی آنجا ایجاد شده است اما در عدالت و توزیع پست های سازمانی مردم باید قضاوت کنند.

وی ادامه داد: در حراست و نگهبانی ۸۳ درصد افراد بومی ها هستند در راننده ها ۸۱ درصد بومی، کارگران ساده ۸۴ درصد دست نیروهای هرمزگانی در آتشنشانی ۸۵ درصد، نیروهای خدمات ۸۶ درصد و این آماری است که مدیرعامل نفت ستاره هم اعلام کرده اما این آمار قابل قبول نیست و نباید به کل مجموعه نفت ستاره خلیج فارس تعمیم داده شود چرا که در بحث نیروهای فنی ۵۹ درصد خارج از استان، آزمایشگاه ۶۷ درصد خارج از استان، تکنسین ۸۰ درصد خارج استان، کارمند ۷۰ درصد خارج استان هستند در بحث مسئول ۸۵ درصد از خارج استان در بحث مشاور ۱۰۰درصد مشاورین خارج از استان و مجموعه مدیران، مسئولین و مشاورین بین ۳۵ تا ۸۰ میلیون تومان حقوق می گیرند.

نماینده مردم هرمزگان خاطرنشان کرد: ما در مجلس تمام تمرکزمان بر این بود که حقوق نجومی بگیران چه کسانی هستند لذا خواهشمان از وزیر نفت و وزیر تعاون این است که یک بررسی ساده ای از این مجموعه انجام دهند.

وی اضافه کرد: من از مدیر پالایشگاه می خواهم حقوق خودشان را شفاف سازی کنند و این واقعا به دلیل اختلاف طبقاتی که ایجاد می کند نگران کننده است.

مرادی تاکید کرد: در بحث کارشناسان مجموعه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۶۰ درصد نیروها از خارج استان، در بحث کارشناس ارشد ۶۲ درصد خارج از استان در بحث بازرس ۱۰۰ درصد از خارج استان، تکنسین ارشد ۷۵ درصد خارج استان، روسا ۸۴ درصد و در بحث مدیر ۹۵ درصد از خارج از استان هستند و معاونین مدیرعامل هم هر ۳ معاون خارج از استان هستند.

وی ادامه داد: تاسف می خورم که مدیریت پالایشگاه خود را حامی اصلی جوانان هرمزگان معرفی می کند و آمارهایی به دروغ به خورد جوانان هرمزگان داده می شود.

نماینده هرمزگان در مجلس گفت: در بحث مالیات، مدیران پالایشگاه ستاره خلیج فارس اصرار دارند، مالیات را در تهران پرداخت کند، جناب آقای استاندار و نمایندگان استان فقط تلاش کردیم که تبصره ۶ قانون بودجه ۹۹ و ۱۴۰۰ اعمال قانون شود و شما اصرار داشتید حق مردم هرمزگان را در خارج استان پرداخت کنید و شما لیست پیمانکارانتان را هم به اداره کل مالیات استان نمی دهی و از شفافیت می ترسید و حتی حاضر نیستید لیست حقوق مدیران را هم اعلام کنید و بدانید مالیات قطعا باید در استان هرمزگان پرداخت شود اما هنوز که هنوز برای پرداخت آن در تهران پافشاری می کنید.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پالایشگاه باید پاسخگو باشد چرا همه اقوام و خویشاوندان خود را از استان دیگر آورده ای و جذب پالایشگاه کرده ای در حالی که جوانان نخبه زیادی از هرمزگان نمی‌توانند در این پالایشگاه عظیم جذب شوند، اضافه کرد: چه ضرورتی است که نیروهای پروازی بیاورید و در هتل‌های شهر اسکان دهید؟ همه این هزینه ها از بیت المال بوده و هست و باید در مقابل این هزینه های گزاف و بی مورد جوابگو باشید.

مرادی با بیان اینکه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس سال ۸۵ استارت آن خورد و بعد از ۱۱ سال افتتاح شد و اگر قرارگاه خاتم نبود هنوز هم افتتاح نمی شد و شما نمی توانستید افتتاح کنید باید از قرارگاه‌خاتم تشکر کرد که این پالایشگاه را افتتاح کرد، عنوان کرد: شما اگر می خواهید نیرو جذب کنید از پالایشگاه نفت بندرعباس یاد بگیرید که با هماهنگی با مجمع نمایندگان استان و استانداری، ۷۰ درصد نیروی بومی و ۳۰ درصد نیروی غیر بومی ماندگار در استان جذب کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شما به شعور مردم هرمزگان توهین کرده اید ولی در ظاهر صحبت‌های دیگری مطرح می‌کنید و مردم فریب حرف‌های شما را نخواهند خورد، خاطرنشان کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس چقدر به ورزش استان کمک کرده است؟ تنها یک تیم بسکتبال بانوان بود که آن را هم رها کردید و هیچ کمکی نکرده اید در حالی که باید تیم های زیادی را تغذیه و حمایت کنید اما سهم ورزش از این پالایشگاه بزرگ صفر بوده است.

وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان موظف است از حق و حقوق مردم هرمزگان دفاع کند و این کار باید با همراهی مجمع نمایندگان استان انجام شود، افزود: باید از فولاد هرمزگان تقدیر و تشکر کرد که خودشان پیگیر برطرف کردن کمبودهای استان هستند و در حوزه مسئولیت های اجتماعی بسیار خوب عمل کرده اند، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس هم باید از شرک فولاد یاد بگیرد.

مرادی با اشاره به اینکه مردم از از این نابرابری و بی عدالتی خسته شده اند لطفا به شعور مردم هرمزگان بیش از این توهین نکنید، تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان را در آلومینیوم المهدی هرمزگان می خواستند مفت و مجانی بالا بکشند اما اجازه ندادیم و از حلقوم آن‌ها بیرون کشیدیم، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در سازمان منطقه ازاد قشم بالا کشیدند و جلو انها را گرفتیم، دیگر اجازه نمی دهیم در پالایشگاه نفت ستاره این اتفاق بیفتد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: هر کجا گزارشی واصل کنیم که تخلفاتی در حال انجام است با قدرت جلوی آن خواهیم ایستاد و با آن برخورد می‌کنیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6862

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *