امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بانوی ۶۲ ساله هرمزگانی قربانی کرونا شد

بانوی ۶۲ ساله هرمزگانی قربانی کرونا شد

منتشر شده در ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
بانوی ۶۲ ساله

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در حال حاضر نیز ۱۳ مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته های اخیر ، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد موارد ابتلا در هرمزگان از نوع اومیکرون است و در حال حاضر نگرانی بسیاری مبنی بر اوج گیری این سویه جدید در استان وجود دارد.

دکتر نوروزیان مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۶۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار یک هزار و ۵۲۵ نفر در قرنطینه خانگی بوده و ۹۶ نفر نیز بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون، بیان داشت: بارها و بارها از تربیون های مختلف به مردم هشدار دادیم که در صورت بی توجهی به این پروتکلها به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل نکردن واکسیناسیون، باید منتظر یک انتشار گسترده از کرونا در استان باشیم که به طور یقین این انتشار بالا می تواند مشکلات و محدودیت های بسیاری برای هرمزگان ایجاد کند.

به گفته نوروزیان تاکنون دو میلیون ۹۵۴ هزار و ۴۸۹ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۸۱ دز در نوبت اول، یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۰۵ دز در نوبت دوم و ۳۳۶ هزار و ۶۸۳ دز برای نوبت سوم تزریق شده است.

این مقام مسوول تاکید کرد: همه ما در برابر سلامت جامعه مسوول هستیم و کوتاهی هر یک از ما در رعایت پروتکلهای بهداشتی، ممکن است به قیمت جان یک انسان بی گناه تمام شود و از همین رو باید رعایت این شیوه نامه ها را بسیار جدی بگیریم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10775

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات