امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
صفحه نخست | اقتصادی | بازگشت ۲ فروند یدک کش به ناوگان دریایی

بازگشت ۲ فروند یدک کش به ناوگان دریایی

اخبار :
منتشر شده در ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۸

سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان: ۲ فروند یدک کش پس از انجام تعمیرات اساسی در بندرشهیدرجایی به چرخه حمل و نقل دریایی کشور بازگشتند.

بازگشت ۲ فروند یدک کش به ناوگان دریایی

به گزارش پایگاه خبری قشم، مهدی بروغنی سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این دو یدک‌کش پرقدرت صبور اعزامی از بندر امام خمینی (ره) و خلیج‌فارس ۴ متعلق به بندر شهید رجایی بعد از اتمام تعمیرات زیرآبی و اساسی در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به آب‌اندازی شد.

او افزود: از مهم‌ترین تعمیرات انجام شده بر روی این شناور‌ها می‌توان به لایروبی مخازن، ضخامت سنجی بدنه زیرآبی، تعویض ورق نقاط ضعیف شده، تعمیر اماکن زیست، بررسی و تعمیر سیستم رانش شاتل اشاره کرد.

سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قدرت این یدک کش‌ها را ۴ هزار و ۴۰۰ اسب بخار عنوان کرده و افزود: این شناور ها دارای سیستم رانش سمتی یا زد درایو بوده و قادرهستند به تمام جهات نیرو وارد کنند.

بروغنی گفت: از این یدک‌کش‌ها برای انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های بزرگ و نفتکش‌ها استفاده می‌شود و قادر به شرکت در عملیات اطفای حریق و مبارزه با آلودگی هستند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20003

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات