امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بارش‌های سنگین در راه هرمزگان/ هواشناسی: مردم از تردد غیر ضروری بپرهیزند

بارش‌های سنگین در راه هرمزگان/ هواشناسی: مردم از تردد غیر ضروری بپرهیزند

منتشر شده در ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
بارش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان گفت: حجم بارش در این مدت قابل ملاحظه است و باعث آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه همراه با تند باد‌لحظه ای، رعد و برق و تگرگ است توصیه کرد از تردد‌های غیر ضروری، صعود به ارتفاعات و دریاروی خودداری و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی در خصوص پیش بینی بارش برای امروز هم گفت: امروز سه شنبه در ساعاتی با گذر ابر بر روی آسمان استان، احتمال رگبار باران در برخی نقاط استان بصورت پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان، از فردا تا جمعه هم فعالیت این سامانه باعث وقوع بارندگی می‌شود، اما اوج فعالیت این سامانه از بعدازظهر جمعه تا دوشنبه هفته بعد خواهد بود.

حمزه نژاد در خصوص وضعیت دریا هم گفت: در ساعات صبح تا ظهر امروز، افزایش باد‌های شمال شرقی بر روی مناطق شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز باعث متلاطم شدن آب‌های تنگه هرمز می‌شود.

وی توصیه کرد تردد شناور‌های سبک، تفریحی و صیادی در تنگه هرمز با احتیاط صورت پذیرد.

از نظر دمایی امروز شاهد کاهش دمای کمینه در سطح استان بودیم و پایان هفته مجدداً افزایش دمای کمینه و افزایش رطوبت نسبی در استان پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9601

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات