امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بارش باران در قشم شدت می‌گیرد

بارش باران در قشم شدت می‌گیرد

منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
شدت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی روز شنبه در گفت و گویی افزود: رگباری شدن بارش‌ها سبب آبگرفتگی  معابر عمومی می‌شود و شدت بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه در سطح استان، به ویژه در  برخی نقاط غربی، مناطق مرکزی و شرقی استان قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در استان طی روزهای یاد شده توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه ها و صعود به ارتفاعت جدا خودداری شود.

رییس اداره هواشناسی قشم تصریح کرد:این سامانه ی بارشی تا  ظهر روز سه شنبه در مناطق شرقی استان تاثیر گذار خواهد بود و به تدریج از استان خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز دریا متلاطم است، توصیه کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در حین فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید در مناطق دریایی سبب مواج شدن دریا و ناایمن شدن ترددهای دریایی می‌شود و لازم است شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند.

کاملی افزود: توصیه می شود تمهیدات لازم در کلیه بنادر جزیره صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی با توجه به تاثیر موج بارشی و ابری بودن آسمان،کاهش نسبی دما در طول روز  مورد انتظار است.

۳۰ میلی‌متر باران در باسعیدو قشم بارید

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: مجموع بارش ایستگاه های بارانسنجی تابعه هواشناسی قشم از شروع فعالیت سامانه بارشی، هشتم دی ماه صبح امروز نشان از باریدن ۳۰ میلی‌لیتر باران در باسعیدو دارد.

وی افزود: پس از آن شهر طبل با هفت میلی لیتر، سلخ با ۶.۵، شهر قشم، کاروان، درگهان به ترتیب با ۵.۴، پنج و سه میلیمتر بارش در سامانه هواشناسی به ثبت رسیده است.

کاملی ادامه داد: همچنین بارش‌ها در ایستگاه فرودگاه با ۲.۷ میلی‌متر و رمکان و سوزا با ۲.۵ و ۲ میلی‌متر کمترین بارش را در روزهای اخیر داشتند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9777

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات