امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴
صفحه نخست | اجتماعی | انتقاد شدید امام جمعه سیریک از نحوه صدور مجوزهای صید در این شهرستان

انتقاد شدید امام جمعه سیریک از نحوه صدور مجوزهای صید در این شهرستان

اخبار :
منتشر شده در ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

امام جمعه سیریک با گلایه و انتقاد شدید از نحوه صدور مجوزهای صید در سیریک، گفت: در شهرستان سیریک، صدور مجوزهای صید با رانت و داشتن منافع برای برخی از افراد صادر شده است.

انتقاد شدید امام جمعه سیریک از نحوه صدور مجوزهای صید در این شهرستان

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه سیریک امروز در اظهاراتی با انتقاد از وضعیت صدور مجوزهای صید در این منطقه، اظهار داشت:  صدور مجوزهای صید با رانت و داشتن منافع برای برخی از افراد صادر شده است.

امام جمعه سیریک با گلایه و انتقاد شدید از نحوه صدور مجوزهای صید در بین صیادان سیریکی، بر کم کاری اداره شیلات در صدور مجوز صید در بین صیادان سیریکی اشاره کرد و افزود: بسیاری از صیادان سیریکی از نحوه صدور مجوز صید وحتی تعداد مجوزهای صادر شده و حتی به این تعداد شناورها ابراز گلایمندی کرده‌اند، در صورتی که صیادان در رفع بیکاری و رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند.

شیلات اعطای مجوزهای صید را منوط به داشتن لنج در کارگاههای لنج سازی کرده و از سویی دیگر صیادان با قایق می گویند که این رویه ناعادلانه است و آنان پشتوانه مالی کافی برای این منظور ندارند که بخواهند شناور در کارگاه ساخته و یا شناور بسته داشته باشند. از سوی دیگر ساخت شناور نیازمند به موافقت اصولی است و صیادان بدون داشتن موافقت اصولی چگونه می توانستند لنج بسازند که حالا مجوز صید دریافت کنند.

صید و صیادی و آبزی پروری از جمله مهم ترین و اصلی ترین راههای امرار معاش مردم هرمزگان است و مسؤولان شیلات باید با نگاه عادلانه و با در نظر گرفتن دغدغه های محلی در زمینه اعطای مجوزهای صید اقدام کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=18481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات