امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | امام جمعه بندرعباس: ظرفیت شبکه شهرهای خلاق برای برطرف کردن مشکل اشتغال استفاده شود

امام جمعه بندرعباس: ظرفیت شبکه شهرهای خلاق برای برطرف کردن مشکل اشتغال استفاده شود

منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
شهرهای خلاق

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین  عبادی‌زاده عصر امروز در دیدار با سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: مخاطب بسیاری از بخش‌های شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارتخانه با دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه‌اش باید برای تحقف شعار سال تلاش کند. 

وی افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل برطرف نشده در نظام و جامعه اشتغال است و این امر در هرمزگان بسیار بدتر از سایر نقاط کشور است به طوری‌که استان هرمزگان  وضعیت نامناسبی را در حوزه اشتغال دارد. 

امام جمعه بندرعباس تاکید‌ کرد: طبق گزارش منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۹۷ رتبه استان هرمزگان از لحاظ فقر و فلاکت سوم کشوری بود اما در نتیجه بی‌توجهی‌ها در سال‌های اخیر به رتبه اول فقر، فلاکت و بیکاری دست‌ پیدا کرده است.

عبادی‌زاده بیان‌ کرد: عامل اصلی برای نجات هرمزگان از وضعیتی که در آن گیر افتاده است ایجاد اشتغال است که می‌تواند میزان فقر و فلاکت در استان را کاهش دهد از این رو برای تحقق این مهم باید ظرفیت تمام دستگاه‌ها پای‌کار بیایند چرا که تسهیل‌گری برای ایجاد شغل فقط وظیفه یک دستگاه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح‌ کرد:  متاسفانه با توجه پایین سهم بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در ایجاد اشتغال باید بیشتر به اشتغال خرد معطوف شویم و برای تحقق این امر می‌توانیم از فرصتی که برای شهر بندرعباس با معرفی شدن به عنوان شهر خلاق یونسکو ایجاد شده است استفاده کرد چرا که اگر از این فرصت استفاده نشود از دست خواهد رفت.

امام جمعه بندرعباس گفت: ذیل شبکه شهر‌های خلاق باید صنایع دستی هرمزگان معرفی شود و با ایجاد محل‌ها و نمایشگاه‌های دائمی عرضه صنایع دستی می‌توانیم گردشگران را با دست پر روانه شهرهایشان کنیم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های فراوانی را برای ایجاد اشتغال دارد اما یکی از گلایه‌هایی که همواره وجود داشته است عدم بهره‌ جستن بومیان از این منفعت‌ها بوده در حالی که اول باید چالش بیکاران درون استان هرمزگان برطرف شود سپس اقدام به ظرفیت‌سازی برای ساکنین شهرها و استان‌های دیگر شود. 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات