امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | برای مقابله با کرونا به اراده و عزم ملی نیاز داریم

برای مقابله با کرونا به اراده و عزم ملی نیاز داریم

منتشر شده در ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰:۳۸
اهل سنت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: اگر شرایط امنی برای مراکز آموزشی فراهم نشود، اتفاقی که باعث تعطیلی مدارس شد امسال هم تکرار می‌شود.

وی افزود: حالا که قرار است مدارس و آموزشگاه ها بازگشایی شود باز هم مردم دلهره دارند و آموزش و پروررش باید محیط های کاملا امنی را برای فرزندان مردم فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به مسائل مرتبط با ویروس کرونا احساس مسئولیت کنیم، افزود: همه مردم جهان درگیر این بیماری هستند، عده‌ای جان خودشان را از دست دادند، درصدی هم مبتلا شدند اما رعب و وحشت آن همه انسان‌ها درگیر کرده است.

به گفته امام جمعه اهل سنت شهر قشم، برای مقابله با این بیماری به یک اراده و عزم ملی و همگانی بین مردم و مسئولان و فرهنگ سازی و توجه ویژه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیاز داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم وقتی خطر را احساس کردند همکاری کردند و با زدن ماسک و فاصله اجتماعی کمک کردند و البته هنوز خطر برطرف نشده و مردم باید برای خروح از اضطراب و و حشت و ترس بیشتر دقت کنند و کادر درمان را در این زمینه یاری کنند.

شیخ خطیبی در ادامه خطبه اعلام کرد: جامعه امروز شرایط گرسنگی دارد و افراد دردمند می‌توانند درد افراد جامعه را درک کنند و برای کمک آستین همت را بالا بزنند اما انسان‌های بی درد متوجه این مهم نمی‌شوند و متاسفانه در این زمینه اراده جمعی بین دولت و مردم و مسئولان امر دیده نمی‌شود.

وی در تکمیل این بحث ادامه داد: خداوند مردمی که به فکر یکدیگر نیستند و به راحتی از کنار فقر همنوعان خود گذر می‌کنند را دچار سختی خواهد کرد.

به گفته امام جمعه اهل سنت شهر قشم، کرونا شرایط سختی را بر جامعه حاکم کرد و در این مدت آئین‌های نماز جمعه تعطیل شد اما خداوند وعده داده است وقتی کار نیکی براثر شرایط خاص ترک می‌شود مردم از برکات آن کار با لطف الهی بهره‌مند خواهند شد.

وی از آرامش روحی و روانی و آسایش جسمی و بدنی به عنوان نعمات مهمی نام برد که خداوند نصیب بندگانش کرده و از ترس و وحشت به عنوان جلوه هایی برای سلب آسایش انسان نام برد.

شیخ خطیبی به نقل از حضرت محمد (ص) عنوان کرد: هرکس در زندگی روزه مره از سلامت جسم و روح و نعمت الهی برخوردار باشد باید تلاش کند دیگران هم از این نعمت برخوردار شوند.

اهل سنت

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *