امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
صفحه نخست | اخبار قشم | امام جمعه اهل سنت قشم: ستاد سفرهای نوروزی قشم باید به ستاد بحران تبدیل شود

امام جمعه اهل سنت قشم: ستاد سفرهای نوروزی قشم باید به ستاد بحران تبدیل شود

منتشر شده در ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
اهل سنت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از گروه خبری قشمنا، امام جمعه اهل سنت قشم افزود: معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی، کمبود نان و ارزاق که پیش از این هم درمورد آن صحبت شده‌بود در جزیره قشم وجود داشت.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در ادامه گفت: علت چنین معضلاتی عدم تدبیر و دوراندیشی در رابطه با چنین مشکلاتی است.

وی افزود: مردم هم باید در حد وسع و توان همکاری کنند و در حد امکان حتی مساجد را در اختیار کسانی که نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی یا استراحت دارند قرار دهیم.

امام جمعه اهل سنت قشم در ادامه تصریح کرد: البته مساجد در کوچه پس کوچه‌هاست و ممکن است باعث ایجاد ترافیک و مشکلات تردد برای مردم شود بنابراین نیاز است که برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی سیار مانند سال‌های قبل باید در نقاط مختلف شهر قرار داده می‌شد تا این معضلات بوجود نمی آمد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار کرد: در هر شهری تعدادی پارک و در هر پارک تعدادی سرویس بهداشتی برای مسافران وجود دارد اما اینجا نه پارک درست و حسابی وجود دارد و نه سرویس بهداشتی در این پارک‌ها هست.

وی افزود: ۳۰ سال حاکمیت مناطق آزاد فراهم‌کردن کمترین زیرساخت‌ها مثل جاده در شهر قشم را هم به دنبال نداشته‌است.

شیخ خطیبی گفت: اگر سازمان منطقه آزاد قشم ظرف این ۳۰ سال سالی یک کیلومتر اتوبان بین درگهان و لافت می‌ساختند اکنون یک اتوبان کامل بود و مردم با مشکل رفت‌وآمد مواجه نبودند.

وی اضافه کرد: ستاد سفرهای نوروزی اکنون باید نام خود را به ستاد بحران تغییر دهد زیرا عدم پیش‌بینی چنین مشکلاتی باعث به وجود آمدن بحران شده‌است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در پایان گفت: کسانی که نوروز جزیره را به چشم خود ندیده‌اند و سابقه حضورشان در مسئولیت خود بیش از ۳ الی ۴ ماه نیست باید در کنار خود چند کارشناس بومی به عنوان راهنما و مشاور نگه می‌داشتند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12987

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات