امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
صفحه نخست | اخبار قشم | اقدامات پلیس قشم در راستای مطالبه یکی از شهروندان درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر و قرص فروشان غیرمجاز

اقدامات پلیس قشم در راستای مطالبه یکی از شهروندان درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر و قرص فروشان غیرمجاز

منتشر شده در ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
معتادان

به گزارش پایگاه خبری قشم،  پاسخ سرهنگ مجتبی راستخدیو سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قشم به موضوع مطرح شده در یکی از کانال های محلی فضای مجازی بشرح زیر است : پیرو مطالبه به حق یکی از شهروندان عزیز در فضای مجازی در خصوص دستگیری قرص فروشان و معتادان متجاهر، طی هماهنگی انجام شده با دادستان محترم مردمی شهرستان و اعزام اکیپی از مامورین کلانتری و پلیس مبارزه با مواد مخدر، متهمی به هویت مشخص که اقدام به فروش قرص می نمود، شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی دلالت گردید.

لازم به توضیح است که در یک ماهه گذشته، این فرماندهی علیرغم نداشتن وظیفه قانونی، تنها در راستای ایجاد امنیت و تحقق مطالبات مردمی، طی سه مرحله اقدام به جمع آوری معتادین متجاهر سطح شهر به تعداد ۹۳ نفر و تحویل آنان جهت مداوا به کمپ های مجاز نموده است.

ضمن اینکه در عملیاتی جداگانه و تخصصی، پلیس مبارزه با موادمخدر در اقدامی کم نظیر در هفته گذشته موفق به کشف بیش از ۶۰کیلو گرم مواد مخدر صنعتی(شیشه)در سطح جزیره گردید.

گفتنی است علی رغم اینکه جمع آوری معتادان متجاهر به دلیل اینکه در زمره مجرمین و متهمین نبوده و بیمار محسوب می شوند، در حیطه وظایف پلیس نیست و مطابق متن قانون متولی این مقوله مراجع ذی صلاح مشخص هستند، ولیکن در صورت اخذ سهمیه و ایجاد بستر های مناسب، این فرماندهی با حمایت دادستان محترم ، از آمادگی صد درصدی برای جمع آوری و تحویل این قشر از بیماران، به کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ مرکز استان و شهرستان قشم برخوردار می باشد‌.

لذا می طلبد مسئولین ذی ربط در این خصوص گام های موثری بردارند تا به واسطه همکاری و هم افزایی ارگان های مربوطه با پلیس، شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی موجود باشیم.

در پایان ضمن تشکر از شهروند وظیفه شناس ، از قشموندان عزیز تقاضا داریم تا در صورت مشاهده و اطلاع از اخباری پیرامون هرگونه ناهنجاری های اجتماعی، موضوع را سریعا با شماره سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند تا همکاران پرتلاشم در اسرع وقت در راستای مطالبات مردمی اقدام لازم را معمول نمایند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7025

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *