امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷
صفحه نخست | اقتصادی | افتتاح طرح ساماندهی رودخانه چاه اسماعیل میناب

افتتاح طرح ساماندهی رودخانه چاه اسماعیل میناب

اخبار :
منتشر شده در ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۷

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به هرمزگان، طرح ساماندهی رودخانه چاه اسماعیل شهرستان میناب به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح ساماندهی رودخانه چاه اسماعیل میناب

به گزارش پایگاه خبری قشم، طرح ساماندهی بازه اضطراری رودخانه چاه اسماعیل در محدوده روستایی با همین نام در شهرستان میناب استان هرمزگان به پایان رسید و در دومین دور سفر رئیس جمهور به هرمزگان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

پس از اولین سفر رئیس جمهور به هرمزگان و با تامین اعتبارات لازم، انجام طرح مذکور به عنوان یکی از طرح های اولویت دار شرکت در دستور کار قرار گرفت، لذا ساماندهی و لایروبی این رودخانه به عنوان یکی از چندین طرح ساماندهی و لایروبی در هرمزگان پس از طی مراحل فنی مختلف اکنون به پایان رسید.

 این رودخانه از حاشیه روستای چاه اسماعیل و نزدیک به مراکز جمعیتی عبور می کند و با اجرای این  پروژه ۷۰۰ متر از این رودخانه ساماندهی و لایروبی شده تا مراکز جمعیتی حاشیه آن ایمنی لازم در هنگام بروز سیلاب را داشته باشند.

کنترل سیلاب و ایمن سازی حاشیه رودخانه چاه اسماعیل

میزان عملیات خاکبرداری که برای اجرای این طرح صورت گرفته در مجموع ۳۸ هزار و صد مترمکعب، کانال کنی و اجرای پاشنه با شفته سیمانی که در طول این عملیات انجام شده است ۲ هزار و دویست مترمکعب، میزان خاکریزی که برای ساخت دایک صورت گرفته ۱۸ هزار و۸۰۰ مترمکعب، و ایجاد دیواره سنگ و ملاتی ۸۲۷ متر مکعب است.

همواره یکی از آسیب هایی که مردم و اهالی بومی مناطق روستاها را مورد تحدید قرار می دهد ورود یکباره سیل به ابنیه مسکونی، کشاورزی و حتی تخریب زمین های کشاورزی بوده که بعضا زحمات چندین ساله کشاورزان را دچار مخاطره کرده و بر اقتصاد و معیشت مردم منطقه نیز تاثیرات غیر قابل جبرانی را می گذاشت لذا کنترل سیلاب و ایمن سازی حاشیه رودخانه چاه اسماعیل از این منظر دارای اهمیت بالایی بوده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=20517

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات