امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰
صفحه نخست | اجتماعی | اعلام ویژه برنامه های فرهنگی ماه مبارک رجب در قشم

اعلام ویژه برنامه های فرهنگی ماه مبارک رجب در قشم

اخبار :
منتشر شده در ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام میلاد نور از ولادت امام جواد(ع) تا ولادت حضرت علی(ع) ویژه برنامه های فرهنگی و قرآنی در مناطق، محلات، مساجد و بقاع متبرک شهر قشم برگزار می شود.

اعلام ویژه برنامه های فرهنگی ماه مبارک رجب در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت الاسلام روح الله صفری افزود: ماه رجب، از ماه های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جواد (ع) را در آن شاهدیم و شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (ص) برای هدایت و سعادت انسان ها، در آن اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: با حلول و آغاز ماه رجب یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم (ع) و امام هادی (ع) و نیز پیام آور کربلا، زینب کبری (س) گرمی بخش دل های مومنان می شود و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: تبلیغات شهری با محوریت ایام میلاد نور و روز پدر، جشن‌ های سراسری در مساجد، مدارس و محلات، مولودی خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، تقدیر از پدران، قرائت زیارت امین الله در شب میلاد حضرت علی (ع) در مساجد از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

صفری اضافه کرد: همزمان با حلول ماه رجب المرجب ۱۴۴۵ هجری قمری جشن سالگرد میلاد امام پنجم شیعیان جهان حضرت امام محمد باقر (ع) جمعه شب در آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) شهر قشم برگزار شد که در آن ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی خوانی پرداختند.

وی گفت: برگزاری مراسم وفات حضرت زینب کبری (س)، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و گلباران حرم مطهر امامزاده سید مظفر (ع) سرزمین آب و آفتاب از دیگر برنامه های این ایام بشمار می رود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم از برگزاری ویژه برنامه لیله الرغائب (شب آرزوها) در جزیره قشم نگین خلیج فارس خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با فرا رسیدن اولین شب جمعه ماه رجب در امامزاده سید مظفر (ع) نگین خلیج فارس برگزار می شود.

ماه رجب یکی از چهار ماه حرام است که در کتاب های دعا و روایات اهل بیت (ع) فضیلت های بی شماری برای آن ذکر شده است.

پیامبر اکرم (ص) فرمود «رجب ماه خدا است، شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است» همچنین فرمود «کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدای بزرگ می شود و غضب الهی از او دور شده و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.»

دعاها و اعمال این ماه بر ۲ بخش است که بخش اول مربوط به دعاها و ذکرهای مربوط به تمام ایام این ماه است و بخش دوم مربوط به اعمال شب های خاص آن مانند شب اول، شب بیست و هفتم مصادف با مبعث پیامبر اکرم (ص) است که به تفصیل در مفاتیح الجنان آمده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19658

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات