امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
صفحه نخست | اجتماعی | اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم قشم

اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم قشم

منتشر شده در ۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵

به گزارش پایگاه خبری قشم، سعید حاجبی افزود: این گروه پزشکی در قالب یک تیم پزشک عمومی زنان و یک تیم پزشکی عمومی مردان به همراه ماما، کارشناس پرستاری و کارشناسان سلامت بودند که به مناطق روستایی این جزیره اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این ۲ تیم پزشکی خدمات مختلفی از جمله معاینه پزشکی، خدمات مامایی و پرستاری و تزریقات و پخش دارو را به صورت رایگان در مناطق محروم و روستایی این جزیره انجام دادند.

مسوول بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم اظهار کرد: این ۲ گروه پزشکی همچنین خدمات دیگری از جمله تست فشار خون و توزیع بروشورهای تبلیغاتی در خصوص رعایت بهداشت فردی و هشدارهایی در مورد مصرف خودسرانه داروها را نیز در بین مردم این مناطق به انجام رساندند.

حاجبی افزود: به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مرزی قشم و همکاری حوزه مقاومت بسیج نبی اکرم (ص) شهر درگهان در مجموع ۲۷۵ نفر از مردم مناطق محروم جزیره قشم در روستاهای کوویی، منصور آباد و کردوا خدمات مختلف پزشکی (اطفال، داخلی، پوست و مو) ارائه دادند.

وی گفت: اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم که توسط کانون بسیج جامعه پزشکی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی قشم انجام می‌شود، در راستای بهره مندی مردم این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

در پایان این برنامه با حضور مسوول بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا(ع) کوویی و مسوولان این روستا از اعضای گروه پزشکی به مناسبت روز پزشک و هفته دولت تجلیل شد.

دوم تا هشتم شهریورماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13928

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات