امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار هرمزگان: کالاهای اساسی ویژه رمضان به اندازه کافی در هرمزگان ذخیره سازی شده است

استاندار هرمزگان: کالاهای اساسی ویژه رمضان به اندازه کافی در هرمزگان ذخیره سازی شده است

منتشر شده در ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان افزود: کالاهای مهم همچون برنج، روغن، مرغ، خرما، میوه و محصولات کشاورزی در قالب برنامه تنظیم بازار درهرمزگان تامین و ذخیره‌سازی و توزیع شده است.

وی بیان داشت: برنامه تولید روزانه آن‌ها نیز تنظیم شده تا مردم به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان در این زمینه نگرانی نداشته باشند و با خیال آسوده به روزه‌داری بپردازند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: هرمزگان در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی در تعطیلات نوروز، تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و آرامش کامل در تامین کالا، قیمت ها، کیفیت و عرضه کالا در استان وجود داشت.

همتی بیان داشت: با بهره‌گیری از این تجربه خوب، طرح ویژه نظارت بر بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان با عنوان طرح ضیافت در استان هرمزگان اجرا می‌شود.

وی ابرازداشت: با همکاری مردم و همچنین فعالان عرصه تولید، توزیع و فروش کالاها، آرامش در بازار استان هرمزگان وجود دارد و این روند باید با آموزش و اطلاع رسانی مستمر، تداوم یابد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر برخورد با تخلف ها، گرانفروشی، کم فروشی و احتکار در بازار و لزوم نظارت ویژه فرمانداران در این خصوص اعلام کرد: در این زمینه نظارت کافی بر بازار استان صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه کوتاهی از سوی فعالان اصناف و بازار قابل قبول نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: برنج، شکر، روغن نباتی، مرغ گرم و منجمد، گوشت قرمز، انواع میوه، محصولات کشاورزی، خرما، زولبیا و بامیه و همچنین آش و حلیم کالاهایی هستند که بازرسان نظارت ویژه ای در ماه مبارک رمضان دارند.

خلیل قاسمی، مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده برای ماه مبارک رمضان را تامین اقلام مورد نیاز مردم در گروه کالایی مشمول، برآرود نیاز استان به اقلام اساسی، تخصیص سهمیه شهرستان ها به نمایندگان، مباشرین و عاملین توزیع، هماهنگی با بسیج اصناف به منظور استفاده از ظرفیت و توان مجموعه در امر بازار، هماهنگی با تشکل های توزیعی جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان، رصد وضعیت بازار در اقلام اساسی جهت رفع نقص ها و کمبودها، استفاده از ظرفیت ملوانی و تعاونی های مرزنشین و بازارچه های مرزی جهت تامین اقلام مورد نیاز شهروندان عنوان کرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان همچنین عملکرد بازرسان در طرح نظارتی ویژه نوروز را ۳۹ هزار و ۹۳۳ مورد بازرسی عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد بازرسی سه هزار و ۱۶۱ پرونده تخلف تشکیل شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: مجموع تخلف های کشف شده توسط بازرسان این سازمان سه هزار و ۸۹۱ مورد به ارزش بیش از ۶۵۸ میلیارد ریال می‌باشد که همه پرونده های تشکیل شده جهت سیرمراحل قانونی و صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات