امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | استاندار هرمزگان: مردم همچنان فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند

استاندار هرمزگان: مردم همچنان فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند

منتشر شده در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸
فاصله گذاری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا، از شهروندان هرمزگانی و همچنین مسافران و گردشگرانی که در ایام تعطیلات نوروزی به این استان سفر می کنند، خواست که باتوجه به تاثیر بسیار تکمیل واکسیناسیون در حفظ سلامتی و کاهش شیوع ویروس کرونا، به طور حتم نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: تاکنون سه میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۶۱ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۵۹۷ هزار و ۵۷ دوز مربوط به نوبت سوم است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهارداشت: از مجموع واکسن تزریق شده در هرمزگان، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۹۵ دوز نیز در مرحله اول و یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۹۹۱ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه با انجام گسترده واکسیناسیون کرونا، شاهد کاهش موارد ابتلا و فوتی در استان هرمزگان هستیم، افزود: در یک هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل تر در موارد بستری ۳۰ درصد،  در موارد  فوت ۲۱ درصد و در بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه ۲۸ درصد کاهش داشتیم و در عین حال شناسایی موارد مثبت در تمام شهرستان ها نیز در این بازه زمانی روند نزولی داشته است.

به گفته نوروزیان در حال حاضر شمار شهرستان های قرمز از ۶ به سه کاهش یافته و هم اکنون بوموسی، حاجی آباد و رودان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، بندرلنگه، سیریک و قشم در وضعیت زرد و بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، بندرخمیر، پارسیان، جاسک، کیش و هرمز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات