امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | استاندار هرمزگان: توسعه جزیره هرمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

استاندار هرمزگان: توسعه جزیره هرمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

منتشر شده در ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶
استاندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه در نشست توسعه جزیره هرمز با حضور معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این جزیره، افزود: جزیره هرمز ویژه است و مقام معظم رهبری بر توسعه آن تأکید دارند و دغدغه دارند و برایشان اهمیت دارد.

وی ادامه داد:‌ جزایر خلیج فارس که هرمز به عنوان پیشانی آن‌ها محسوب می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارند و باید به فرزندان خود و نسل‌های آینده پاسخگو باشیم که در آن سوی خلیج فارس چه اتفاق‌هایی درحال رخدادن است و چرا رشد و توسعه‌ای اتفاق افتاده و اینجا اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: باید برای رشد و توسعه تلاش کنیم و تماشاچی نیستم، یعنی تمام قیاسی که بین ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌شود، پیشانی آن مسوولان هرمزگان هستند.

استاندار هرمزگان خطاب به مسوولان این استان گفت:‌یعنی ۸۵ میلیون ایرانی و افراد متولی جزایر خلیج فارس در این اتاق حضور دارند، بنابراین مساله را کوچک نگیرید و این نشست را ساده نبینید، یعنی شما مسوولان هرمزگان پیشانی یک ملت در مواجهه با همسایگان جنوبی کشور هستید.

وی ابراز کرد:‌ باور به این موضوع و اهمیت دادن به آن اصلی‌ترین درخواست است و بدانید در کجا ایستاده‌اید و مطلع باشید نماینده ۸۵ میلیون ایرانی و بخشی از آرزوهای یک ملت هستید و از این جایگاه موضوع ها را دنبال کنید.

رییس شورای توسعه و برنامه ریزی هرمزگان افزود: تمرکز کنید که اتفاق مبارکی رخ دهد و استانداری به صورت مرتب موضوع از دستگاه‌ها پیگیری می‌کند و برای توسعه اجرایی یا عملیاتی سازی مصوبه‌ها به طور حتم در هر اداره دولتی یک نفر مسوول و دستیار ویژه مدیرکل مشخص شود.

دوستی خاطر نشان کرد: سفرها به مناطق مختلف ادامه خواهد داشت و پنج‌شنبه آینده به یک منطقه و بعد از آن هم به منطقه دیگر انجام خواهد شد و تعداد مصوبه‌ها افزایش خواهد شد ضمن اینکه امسال تزریق منابع سفر و منابع ستاد بشاگرد را در برخی از اداره‌ها خواهیم داشت و این حجم از کار واقعاً قابل توجهی است و نیاز است اتفاق‌های ویژه‌ای رقم بخورد.

استاندار هرمزگان گفت: ۵۲ هفته و ۴۰ بخش داریم که برخی از بخش‌ها با توجه به مشابهت موضوعات باید نشست‌هایشان با هم برگزار شود چون پنج تا ۶ ساعت زمان بسیار و قابل توجهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در اصول توسعه علاوه بر توسعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی پایه چهارمی به نام توسعه اجرایی وجود دارد که فاصله بین قانون‌ها و خواسته‌ها و مصوبات تا چیزی که اجرا می‌شود را بیان می‌کند.

دوستی افزود: فرمانداران در نیمه اول در جایگاه مطالبه گر می‌نشینند و می‌گویند این‌ها را می‌خواهیم اما در دور دوم سفرها به مناطق مختلف استان و زمان‌هایی که مشخص خواهد شد تمرکز بر توسعه اجرایی و شدن مصوبه‌هاست.

وی ادامه داد: بنابراین مسوولان توان خود را برای اجرای مصوبه‌ها بگذارند و توقع نداشته باشند که در برابر عملیاتی نشدن موصوبه‌ها نرم برخورد کنیم چرا که آمده‌ایم برای توسعه یک جزیره وقت مسوولان را گرفته‌ایم و در مردم انتظار و خواسته‌ای ایجاد شود سپس برگردیم و مصوبه‌ها را هم به حال خود رها کنیم.

رییس شورای اداری هرمزگان افزود: این درست نیست بنابراین آقای بهادری به عنوان متولی بازرسی تمرکزشان بر همین مساله است و با معاون توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان هم چند شب گذشته در خصوص این مساله صحبت شده است، همه مصوبه‌ها براساس تاریخ مشخص باید اجرایی شود و سر تاریخ مقرر برای عملیاتی شدن آن‌ها با دستگاه‌ها مکاتبه خواهد شد و هیچ بهانه‌ای هم پذیرفته شده نیست.

وی اضافه کرد:‌ قصد بکار بردن ادبیات تهدید آمیز ندارم اما بدون شک هر کس در هر سطح از خودم، معاونان و مدیران کل که در خصوص این مصوبه‌ها بی‌تفاوت عمل کرده و کاری نکند باید پاسخگوی عمل‌کرد خود باشد و مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

دوستی گفت: مدیران هم‌اکنون یک فرد پیگیر در اداره خود را با وظیفه مشخص صدا زده و کنار خود به عنوان متولی پیگیری سفرها قرار دهند تا مصوبه‌ها عملیاتی شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13275

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات