امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
صفحه نخست | اجتماعی | استاندارمطرح کرد؛ سهم هرمزگان از بودجه امسال ۲۳هزار میلیارد ریال است

استاندارمطرح کرد؛ سهم هرمزگان از بودجه امسال ۲۳هزار میلیارد ریال است

منتشر شده در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
بودجه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا،فریدون همتی روز یک‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر این منابع، بودجه ۷ هزار و۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز برای استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، عملکرد بودجه سال ۹۹ استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: اعتبار مصوب سال ۹۹، ۱۷هزار و ۳۰۲میلیارد ریال بود که ۱۲هزار و ۷۲۲میلیارد ریال از این اعتبار معادل ۷۴درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کرد.

استاندار هرمزگان افزود: ۶ هزار و ۶۶۳میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی نقدی، ۶۴۰میلیارد ریال تسویه بدهی و پنج‌هزار و ۴۱۸میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

همتی عنوان کرد: یک هزار و ۷۱۱ طرح در قالب فصول مختلف طی سال ۹۹ تعریف شده بود که فصول «حمل و نقل»، «خدمات شهری، روستایی و عشایری»، «منابع آب» و «آب و فاضلاب» به ترتیب بیشترین اعتبار مصوب را به خود اختصاص دادند.

وی، اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته را ۵۰ هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۷درصد از این اعتبارات برای پرداخت حقوق پنج هزار و ۲۷۷نفر از کارکنان ۴۴دستگاه اجرایی و ۲۳درصد آن در سایر مصارف هزینه شده است.

استاندارهرمزگان با بیان اینکه رشد اعتبارات هزینه ای از سال ۹۲ تا کنون بسیار چشم‌گیر است، اضافه کرد: در سال ۹۲ اعتبارات هزینه‌ای استان ۱۱۵میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶۱۹میلیارد تومان افزایش یافته و این استان درسال جاری رتبه دوم افزایش اعتبارات هزینه ای را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

 

رشد ۲۳۵درصدی منابع اعتباری حاصل از صادرات نفت و گاز

 

استاندارهرمزگان در بخش دیگری بیان کرد: اعتبارات پیش بینی شده استان از محل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز در مجموع سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته، ۲۳۵درصد رشد را نشان می‌دهد.

همتی با بیان اینکه در سال جاری ردیف ویژه ای برای آب و راه روستایی در بودجه استان پیش بینی شده است، ادامه داد: سه هزارو ۷۳۰ میلیارد ریال برای بخش آب روستایی و یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه روستایی در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی یاد آور شد: اعتبارات متوازن ملی و استانی نیز با رشدی ۹۳درصدی نسبت به اعتبار مصوب سال ۹۹ به میزان ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف مشخص شده در بودجه ۱۴۰۰، بخشی از منابع حاصل از ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها برای کمک به احیا و بازآفرینی بافت فرسوده تخصیص پیدا خواهد کرد که می‌تواند نوید خوبی برای تداوم فعالیت‌های عمرانی در بافت فرسوده در سال جاری باشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5358

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *