امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ارائه خدمات به قشموندان در بنادر لافت و پهل ساماندهی شد

ارائه خدمات به قشموندان در بنادر لافت و پهل ساماندهی شد

منتشر شده در ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸
قشموندان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، رامین جعفرپور افزود: به علت عدم استقبال از افزایش هزینه بلیت و عدم صدور بلیت قشموندان با قیمت مصوب، این باجه الکترونیک خدمات رسانی به قشموندان و ساکنان جزیره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: باجه ایجاد شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال جاری به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: همچنین ارائه خدمات به متقاضیان ثبت پلاک خودرو، ثبت صدور و تمدید کارت شهروندی نیز تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه در بندر پهل صورت می‌گیرد.

به گفته جعفرپور؛ این اقدامات با هدف ساماندهی فوری بنادر لافت و پهل جهت تسهیل خدمات دهی مناسب به گردشگران و قشموندان و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران و گردشگران صورت می‌گیرد.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات