امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
صفحه نخست | اجتماعی | اجرای ۲۱ طرح آبرسانی در هرمزگان

اجرای ۲۱ طرح آبرسانی در هرمزگان

منتشر شده در ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
اجرای

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از صبح ساحل،فریدون همتی در نشست شورای حفاظت منابع آب هرمزگان افزود: آبرسانی به روستا‌های غرب جاسک و سیریک، اجرای خط انتقال از تصفیه خانه به شهر میناب، رویدر، جناح بستک، پارسیان و روستا‌های قشم مهمترین طرح‌های دردست اجرا است.

وی با اشاره به مصوبه اختصاص آب برای کشت محصول در ۵۰ درصد از زمین‌های دشت شمالی میناب اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر مقرر شده است آب مورد نیاز برای کشت ۱۰۰ درصدی این زمین‌ها در فصل پاییز و بر اساس الگوی کشت اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

 همتی گفت: قرارداد خرید تضمینی ۱۴ هزارمترمکعب آب، برای تقویت ظرفیت آبرسانی به روستا‌های قشم منعقد شده است و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: هشت طرح آب شیرین‌کن با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی نیز برای شیرین سازی آب و انتقال آن به شهر‌ها و روستاها، به ظرفیت ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در حال اجرا است.

 استاندار هرمزگان از مراحل نهایی عملیات اجرایی دو طرح فاضلاب در استان نیز خبر داد و تصریح کرد: دو طرح فاضلاب در بندرعباس و میناب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در حال اجراست که طرح میناب با ظرفیت تصفیه روزانه بیش از ۱۵ هزار مترمکعب فاضلاب، در مراحل پایانی قرار دارد.

 فریدون همتی بیان داشت: شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس علاوه بر اینکه مأموریت ساماندهی فاضلاب بندرعباس را بر عهده دارد، مقرر شد به منظور کاهش فشار مصرف برق به نیروگاه‌های استان، نسبت به مطالعه برق مورد نیاز فعلی و همچنین افق پنج ساله منطقه ویژه خلیج فارس و صنایع غرب بندرعباس اقدام کند.

 وی افزود: با توجه به برنامه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان و سرمایه گذاری‌های جدید در غرب بندرعباس، راه اندازی نیروگاه‌های جدید برق در استان نیاز ضروری است که در نخستین گام واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات راه اندازی و به شرکت تأمین و توسعه زیرساخت واگذار می‌شود.

 استاندار هرمزگان به اعطای مجوز به یک واحد فولادی در استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: یک واحد فولادی دیگر با ظرفیت سه میلیون و ۲۰۰ هزارتن که قرار بود در استان دیگری سرمایه گذاری کند، با مشوق‌های اعطایی و رایزنی‌های صورت گرفته در حال دریافت مجوز، برای انتقال به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7070

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *