امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹
صفحه نخست | اجتماعی | آغاز نام نویسی آیین معنوی اعتکاف در قشم

آغاز نام نویسی آیین معنوی اعتکاف در قشم

منتشر شده در ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: نام نویسی تلفنی و حضوری برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در این شهرستان از امروز (چهارشنبه) آغاز و به مدت ۱۰ روز تا (شنبه ۳۰ دی ماه) ادامه دارد.

آغاز نام نویسی آیین معنوی اعتکاف در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی افزود: برای برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان مسجد النبی(ص) در میدان شهدای گمنام(ویژه برادران)، مسجد امام علی بن ابی طالب (ع) در شهر قشم(ویژه خواهران) و مسجد امام رضا (ع) در محله سجادیه به عنوان مسجد معین انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: پیش بینی شده که در آیین اعتکاف امسال شهرستان قشم ۴۰۰ نفر شرکت کنند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر در آیین معنوی اعتکاف این شهرستان شرکت کردند که بیش از ۸۰ درصد آنان نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۳۵ بودند.

حجت الاسلام کاظمی توضیح داد: بر اساس ارزیابی انجام شده ۳۵ درصد جوانانی که در آیین اعتکاف پارسال حضور پیدا کردند افراد تحصیل کرده با مدارج تحصیلی دیپلم به بالا بوده اند.

وی گفت: حداقل سن معتکفین برای شرکت در آیین اعتکاف رجبیه امسال در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای پسران ۱۴ سال به بالا و برای دختران ۱۲ سال به بالا است.

مراسم اعتکاف از اذان صبح سیزدهم ماه رجب آغاز و هنگام اذان مغرب روز پانزدهم رجب پایان می یابد

رییس تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: هزینه ثبت‌نام هر فرد برای این مراسم ۳۰۰ هزار تومان برای (۲ وعده سحری و سه وعده افطاری) در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برگزاری حلقه های معرفتی، مداحی، جزو خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه های اعتکاف در مساجد نگین خلیج فارس است.

کاظمی گفت: متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی می توانند برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر در ساعت اداری با شماره های ۰۷۶۳۵۲۲۲۰۸۳ تماس حاصل کنند.

ایام البیض (به معنای روزهای سفید) به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می شود که در آنها اعتکاف سفارش شده و این عبادت در سال های اخیر در ماه رجب به طور گسترده در مساجد انجام می شود.

اعتکاف، از جمله عبادت‌ های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص در مسجد می ماند و روزه می گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال معتکفان بیشتر وقت خود را در حضور سه روزه در مساجد صرف قرآن و نماز می کنند.

مراسم اعتکاف یا ایام البیض از اذان صبح سیزدهم ماه رجب آغاز شده و هنگام اذان مغرب روز پانزدهم رجب پایان می یابد. این زمان در تقویم کشورمان مصادف با پنجم تا هفتم بهمن ماه است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19457

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات