امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
صفحه نخست | اقتصادی | آغاز ساماندهی تعاونی‌های مرزنشین در هرمزگان

آغاز ساماندهی تعاونی‌های مرزنشین در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۷

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به آغاز ساماندهی تعاونی‌های مرزنشین در استان گفت: تا پایان امسال بنا داریم بتوانیم تعداد هفت تعاونی مرزنشین قابل احیا در استان را فعال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری قشم، عادل شهرزاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: احیای مجدد این تعاونی‌ها در واقع به این دلیل بوده که از لحاظ مدیریتی قابلیت پاسخگویی به اعضا را دارند و طی سال آینده نیز قطعا برای احیای باقی تعاونی‌های مرزنشینان اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم برای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان، اظهارکرد: تعاونی‌های مرزنشینان از سال ۱۳۸۰ تشکیل شدند اما با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه مدیریتی داشتند با موانعی در طی مسیر مواجه بوده و رو به تعطیلی گذاشتند.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: طبق آسیب‌شناسی‌های انجام شده، ۲ مشکل عمده در مسیر تعاونی‌های مرزنشینان شناسایی شد که شامل دیون معوقه مالیاتی و بحث بسته شدن حساب‌های بانکی تعاونی‌ها بود؛ از این رو بررسی‌ها و پیگیری‌ها برای رفع این آسیب‌ها را در دستورکار قرار گرفته است.

شهرزاد با بیان اینکه در ۲ سال گذشته مطالعه جامعی برروی تعاونی‌های مرزنشینان استان انجام شده است، گفت: مسائل و مشکلات هریک از تعاونی‌ها به صورت موردی احصا شده و طی هماهنگی‌هایی که با شورای هماهنگی بانک‌های استان و اداره کل امور مالیاتی انجام شده است، در تلاش هستیم تا تعاونی‌های مرزنشینان را دوباره احیا کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع یکی از فرصت‌های ارزشمندی که به نظر می‌رسد استان هرمزگان می‌تواند در بحث تقویت معیشت مرزنشینان که سال‌ها بر زمین مانده، استفاده کند را از این طریق حل کنیم.

این مسوول همچنین با اشاره به صدور کارت پیله‌وری الکترونیکی برای نخستین بار در استان برای مرزنشینان گفت: مرزنشینان می‌توانند با استفاده از این کارت، صادرات و واردات کالا را به راحتی و بدون روندهای طولانی اداری مرسوم انجام دهند و در هر نقطه از کشور این کالاها را توزیع کنند.

به گفته وی؛ تمامی رویه‌های گمرکی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و ملوانی که می‌توان به بنادر کوچک حوزه شرق و غرب استان هرمزگان داد، اعمال شده است.

شهرزاد اضافه کرد: این یک قدم بسیار خوب و مثبی بوده که بخش قابل توجهی از منابع در حوزه بنادر شرق هرمزگان فعال شده است و حرفی برای گفتن دارند.

استان هرمزگان دارای حدود ۵۳ تعاونی مرزنشین با افزون بر ۳۲۳ هزار عضو است که بسیاری از این تعاونی‌ها از حدود سال ۱۳۹۷ بنا به دلایل مختلف غیرفعال شده‌اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات