امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور یونان

آشنایی با کشور یونان

منتشر شده در ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۵
یونان

به گزارش پایگاه خبری قشم، یونان با نام رسمی جمهوری یونان کشوری اوراسیایی واقع در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه‌جزیره بالکان است.

یونان در یک نگاه

این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه شمالی و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای مدیترانه احاطه شده و از غرب به دریای یونان و دریای کرت محدود است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور آتن و زبان رسمی آن یونانی است.

یونان دارای تاریخی بسیار طولانی و درخشان در عرصه جهانی است. این کشور به عنوان مهد فرهنگ غربی و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، تاریخ‌نگاری، اصول ریاضیات یونانی، تئاتر و نمایشنامه‌نویسی «شامل هر دو نوع کمدی و تراژدی» مورد توجه است. یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه و دارنده میراث فرهنگی است که به‌طور قابل توجهی دارای نفوذ در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود، به حساب می‌آید.

 امروز یونان کشوری توسعه‌یافته و دارای شاخص کیفیت زندگی بالا و شاخص توسعه انسانی بسیار بالا است. این کشور همچنین دارای بزرگ‌ترین اقتصاد در منطقهٔ بالکان است.

یونان، یکی از کشورهای مؤسس سازمان ملل متحد و عضو نهادهای شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان بین‌المللی فرانکفونی است. یونان همچنین عضو اتحادیه اروپا «از ۱۹۸۱ میلادی»، عضو منطقه پولی و اقتصادی یورو «از ۲۰۰۱ میلادی»، ناتو «از ۱۹۵۱ میلادی»، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یا OECD «از ۱۹۶۰ میلادی» و عضوآژانس فضایی اروپا یا ESA «از ۲۰۰۱ میلادی» است. یونان دارای ۱۸ اثر جهانی یونسکو است و صنعت گردشگری در این کشور اهمیت بالایی دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی یونان

یکی دیگر از جاذبه های توریستی آتن که در حین اقامت در آتن نباید از دست بدهید موزه آتن است که در واقع مجموعه ی بزرگی از معماری یونان را در خود دارد. این موزه ۵ طبقه دارد و به طور کلی ۴۰۰۰ اثر پر ارزش را در خود جا داده است.

معبد زئوس به عنوان بزرگ ترین سازه یونان شناخته می شود و یک مجموعه ی باستانی است که ساخته شدنش ۷ قرن به طول انجامیده است! این سازه در واقع در سال ۵۱۵ قبل از میلاد مسیح به دستور Peisistratos شروع به ساخته شدن شد با این حال مدتی بعد از آن به دلایلی متوقف شد تا این که در سال ۱۷۵ بعد از میلاد دوباره تکمیل شدن آن ادامه پیدا کرد.

ساحل قرمز در قسمت جنوبی جزیره سانتورینی قرار دارد و یکی از مشهورترین سواحل آن به‌شمار می‌رود. این ساحل دارای صخره‌های قرمز رنگ است که مانند دیوار در برابر آب‌های خروشان آبی کشیده شده‌اند و در پناهگاه آن، چتر‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کنند. می‌توانید تا نزدیکی ساحل را با ماشین بروید و با پیاده‌روی چند دقیقه‌ای خود را به این صخره‌های قرمز رنگ برسانید.

پارتنون بر روی تپه‌ای مشرف بر آتن قرار دارد. این معبد به یادبود خدای آتناپارتنوس، مالک آتن، ساخته‌ شده‌ است تا شهر را از شر تجاوزها درامان نگه‌ دارد. این بنا در اصل توسط مجسمه‌ساز معروف فیدیاس طراحی‌ شده و دارای انواع گنجینه‌های ارزشمند است ولی جاذبه اصلی آن مربوط به مجسمه آتنا است که از عاج‌فیل و طلا ساخته‌ شده‌ است. تاریخ ساخت این مجسمه به ۴۴۷ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این معبد بر روی معبد دیگری بنا شده که به پیش-پارتنون معروف‌ است. 

 اصلی‌ترین جاذبه در سانتورینی همین شهر کوچک اویا با چشم‌اندازهای بسیار زیبایش باشد. در نوک شمالی سانتورینی روستا یا در واقع شهر کوچکی به نام اویا وجود دارد که مشخصه‌ی اصلی آن خانه‌های سفیدکاری شده‌ی آن نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. نکته‌ی جذاب در مورد خانه‌ها این است که تعدادی از آن‌ها به هتل‌های کوچک بوتیک تبدیل شده‌اند که استخرهای بی‌نهایتی مشرف به کالدرا را در اختیار مسافران می‌گذارند. شهر اویا همچنین به طرز ویژه‌ای به خاطر غروب‌های عاشقانه و زیبایش شهرت دارد. همین مورد سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این منطقه جذب می‌کند. 

محله پلاکا، یکی از معروفترین جاذبه‌های توریستی آتن است که در کنار آکروپلیس و سینتگما قرار دارد. این دهکده همانند جزیره‌ای در داخل شهر است و بهترین گزینه برای تجربه فرهنگ بومی یونان است. پلاکا منطقه‌ای آرام، دارای مناظر منحصربفرد با چندین کافه، درختان‌کهن، سایبانی از برگ‌های سبز و گذرگاه‌های سنگفرش است. غذاها، فروشگاه‌ها و کافه‌های این منطقه دارای شهرت ویژه‌ای هستند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *