امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور گویان

آشنایی با کشور گویان

منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۶
گویان

به گزارش پایگاه خبری قشم، گویان از شرق با سورینام، از جنوب با برزیل و از غرب با ونزوئلا و با اقیانوس اطلس هم‌مرز است.

گویان در یک نگاه

گویان با ۲۱۵٬۰۰۰ کیلومتر مربع، بعد از اروگوئه و سورینام کوچکترین کشور آمریکای جنوبی است.

پایتخت آن جورج‌تاون و جمعیت آن در حدود ۷۸۷ هزار نفر است.[۱] زبان رسمی این کشور انگلیسی و واحد پول آن دلار گویان است.

آب‌وهوای این کشور گرمسیری و عمدتاً گرم و مرطوب است هرچند بادهای بسامان که از شمال خاوری می‌وزند به تعدیل هوای این کشور کمک می‌کنند. این کشور دو موسم بارانی دارد یکی از ماه مه تا اواسط اوت و دیگری از اواسط نوامبر تا میانه‌های ژانویه. گویان در میان کشورهای سورینام و گویان فرانسه در منطقه گویان‌ها قرار گرفته‌است.

۴۳٫۵ درصد از مردم آن هندی‌تبار، ۳۰٫۲ درصد سیاه‌پوست، ۱۶٫۷ درصد دورگه و ۹٫۱ درصد سرخ‌پوست هستند. ۶۳ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۲۵ درصد هندو، ۷ درصد مسلمان و ۵ درصد نیز بی‌دین و سایر ادیان هستند. لازم است ذکر شود که گویان بیشترین جمعیت مسلمانان را در آمریکای جنوبی دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی گویان

کوه های کاناکو یکی از چشم اندازهای طبیعی و زیبا در کشور گویان هستند و بسیاری از گردشگران این کوه ها را به عنوان یکی از مهمترین مکان های دیدنی و طبیعی در این کشور می شناسند. نگاه به این چشم اندازهای طبیعی به شما انرژی خاص می دهد.

جنگل ایووکراما در قلب گویان است و یکی از مکان های توریستی این کشور است جالب است بدانید که این جنگل به عنوان سومین جنگل بکر در دنیا است و خیلی از افراد را با جنگل های آمازون و گینه یکی می دانندو گونه های متعدد از حیوانات و گیاهانی که در این جنگل وجود دارد باعث تنوع آن شده است و طبیعت زیبا را به آن بخشیده است.

آبشار کائتور گویان یکی از مکان های دیدنی در این کشور است و به عنوان معروف ترین آبشار دنیا شناخته می شود و چشم اندازهای دوست داشتنی و بکری دارد. این آبشار ۷۸۱ متر ارتفاع دارد و بسیاری از علاقمندان با شیرجه در این آب از سفر خود لذت می برند.

کلیسای سنت جورج در جورج تاون، گویان یکی از بلندترین کلیساهای چوبی در جهان، در ارتفاع ۴۳.۵ متر (۱۴۳ فوت) توسط سر آرتور بلومفیلد (معمار بریتانیایی) طراحی شده است که در ۲۴ آگوست ۱۸۹۲ میلادی افتتاح شد. این ساختمان در خیابان کلیسای جورج تاون واقع شده است و به‌عنوان یک بنای یادبود ملی، در سال ۱۸۹۹ میلادی تکمیل شد.

 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8432

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات