امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور کره شمالی

آشنایی با کشور کره شمالی

منتشر شده در ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۶
کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری قشم، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن پیونگ‌یانگ است. این کشور از جنوب با کره جنوبی از شمال با جمهوری خلق چین و در زاویه شمال شرقی مرز کوچکی با روسیه دارد.

کره شمالی در یک نگاه

جمعیت کرهٔ شمالی بیش از ۲۵٫۷ میلیون نفر و زبان رسمی آن کره‌ای است. واحد پول این کشور وون کره شمالی است.

اکثر مردم کشور از نژاد کره‌ای به همراه اقلیتی از چینی‌ها و تعداد کمی ژاپنی هستند.کره شمالی دارای نظام بی‌خدایی حکومتی است. اما اهالی این کشور به‌طور سنتی پیرو آیین بودایی و کنفسیوس‌گرایی بوده‌اند. حدود ۶۴ درصد بی‌دین، ۱۶ درصد پیرو شمن‌باوری کره‌ای، ۱۳ درصد چئوندوی باور، و ۴٫۵ درصد پیرو آیین بودایی هستند.

بنادر مهم آن چونگجین، هامهونگ و ونسان در سواحل دریای ژاپن و نامپو در سواحل خلیج کره هستند.

به خاطر ایدئولوژی حاکم بر این کشور تساوی بیشتری میان زنان و مردان کره شمالی نسبت به کره جنوبی حاکم است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی کره شمالی

دریاچه بهشت یاهون را در مرز چین و کره شمالی خواهید یافت که یک دهانه آتشفشانی پر از آب است. این دهانه حدودا ۹۵۰ سال پس از میلاد، طی یک فوران آتشفشانی در بالای کوه بوجود آمد. مردم محلی معتقدند که اینجا محل سکونت یک دیو است که برخی هم ادعا می کنند که آن را دیده اند. حتی اینگونه می گویند که ویدیویی از ۵ بال غول آسا در سال ۲۰۰۷ در اینجا ضبط شده است.

کاخ یادبود کامسوسان در پایتخت کشور یعنی شهر پیونگیانگ (Pyongyang) قرار گرفته است. با اینکه این شهر پر از بناهای یادبود و دیدنی است، اما این کاخ یکی از محبوب ترین آن ها به شمار می رود.

مانسو هیل گرند یک مجموعه از یادبودهای مختلف در پیونیانگ است که از دیدنی های این کشور محسوب می شود. در کل در این مجموعه، ۲۲۹ مجسمه وجود دارد که تاریخ انقلاب مردم کره شمالی را نشان می دهد. بخش مرکزی بنا، دو مجسمه ۲۰ متری برنزی وجود دارد. در عکس زیر می توانید سایز مجسمه و افراد پایین آن را مقایسه کنید.

چانگبای رشته کوهی است که در مرز این کشور و چین قرار دارد و البته برخی از آن ها به روسیه می رسد. متاسفانه بخش کره ای این کوه، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، اما در بخش های کشور چین، صنعت گردشگری پیشرفته ای دارد که توریستان طبیعت گرد، کوه نورد و … بسیار آن را مورد استقبال قرار می دهند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات