امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور کره جنوبی

آشنایی با کشور کره جنوبی

منتشر شده در ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۳
کره جنوبی

به گزارش پایگاه خبری قشم، سئول پایتخت کره جنوبی و یک شهر نوین و صنعتی است. این شهر در سال ۱۹۴۸ م، پایتخت کشور شد. جمعیت این شهر بالغ بر ۱۰ میلیون نفر و بزرگترین شهر کشور کره جنوبی است. این کلان‌شهر یکی از بزرگترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید.

کره جنوبی در یک نگاه 

کرهٔ جنوبی کشوری نیمه کوهستانی است و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند. جلگه‌ها در آن وسعت فراوانی دارند و مهم‌ترین رودهای آن عبارت‌اند از: هان، ناک‌دونگ، گئوم، بوک‌هان و نام‌هان. این کشور دارای جزیره‌های فراوانی است و جنگل‌ها در آن وسعت زیادی دارند. آب و هوای آن گرم و مرطوب و پرباران است.

بندرهای مهم کرهٔ جنوبی عبارت‌اند از: بوسان در ساحل دریای ژاپن و اینچئون در ساحل دریای زرد.

طبق نتایج سرشماری سال ۲۰۱۵ بیش از نیمی از جمعیت کرهٔ جنوبی (۵۶٫۱٪) اعلام کردند که بی‌دین هستند. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۲، ۵۲٪ خود را «مذهبی» اعلام کردند، ۳۱٪ گفتند «مذهبی نیستند» و ۱۵٪ خود را «آتئیست» معرفی کردند. از میان افرادی که به یک سازمان مذهبی وابسته‌اند، اکثر آنها مسیحی و بودایی هستند.

در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، وزیران فرهنگ کرهٔ جنوبی، مردم را هم به هنر سنتی تشویق می‌کنند و هم به هنر مدرن. هنر سنتی تحت تأثیر آیین کنفسیوسی و تائوئیسم بوده‌است. سفالگری کره نظیر سفالگری جوسون، بیکجا، بونچونگ و گوریو در عالم زبانزد است. با توجه به این که کره در تاریخش ویرانی و سازندگی زیادی را تجربه کرده، معماری این کشور از آمیزهٔ زیبای طبیعت و معماری به وجود آمده‌است.

موسیقی کره‌ای (کی پاپ) هم در سال‌های اخیر با درخشش گروه‌ها و خواننده‌ها پیشرفت زیادی داشته‌است که از آن با عنوان موج کره‌ای یاد می‌شود و باعث ترویج فرهنگ این کشور در تمام دنیا شده‌است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی کره جنوبی

جزیره‌ جیجو آتش‌فشانی که به‌اندازه‌ی یک سفر هوایی یک‌ساعته تا سئول فاصله دارد، مقصد بسیار محبوبی در کره‌ی جنوبی است. این جزیره به سواحل زیبا و تاریخ و فرهنگ غنی خود افتخار می‌کند. بلندترین کوه کره، هالاسان، به همراه کیلومترها غار بزرگ از جنس لاوا در جزیره جیجو قرار دارند.

جیجو

دهکده‌های هانوک که در معدود نقاط سئول و سراسر کره یافت می‌شوند، موزه‌های زنده هستند. آن‌ها محله‌های باستانی حفاظت‌شده و بازسازی‌شده هستند. برخی از این دهکده‌ها نظیر بوکچون هانوک در مکان اصلی خود قرار دارند، درحالی‌که برخی دیگر از دهکده‌ها به سبک باستانی و با خانه‌های قدیمی در هر جایی از کره ساخته شده‌اند.

هرکسی که از سئول دیدن می‌کند، باید بالای برج سئول برود و این شهر را از نمایی ۳۶۰ درجه ببیند. برج سئول تقریباً بر روی کوهی بنا شده و همراه با بلندی خود برج، به شما امکان ایستادن در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا و شهر را می‌دهد.

پارک ملی سئوراکسان یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین پارک های ملی دنیا محسوب می شود. این پارک ملی تنوع زیستی و گیاهی فراوانی دارد، بیش از ۱۵۰۰ گونه جانوری و گیاهی در پارک ملی سئوراکسان زندگی می کنند. این پارک سرسبز مسیرهای کوهنوری و پیاده روی فراوان، دریاچه، آبشار و نهرهای بسیاری را در خود جای داده است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7963

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات