امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور چین

آشنایی با کشور چین

منتشر شده در ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۲
چین

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ چین با مساحت ۹۶۱’۵۹۶’۹کیلومتر مربع؛ چهارمین کشور پهناور جهان بعد از روسیه، کانادا و آمریکا و با جمعیت بیش از ۱٫۴۰۷ میلیارد نفر، پرجمعیت‌ترین کشور جهان است.

چین در یک نگاه

چین با ۱۴ کشور از شمال با روسیه، مغولستان و قزاقستان، از شرق با کره شمالی، از غرب با قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان و از جنوب با هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام؛ مرز خاکی دارد. زبان رسمی چین، ماندارین بر اساس الفبای چینی با ۱٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر گوینده، پرشمارترین زبان جهان، یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد و یکی از سخت‌ترین زبان‌های جهان است.واحد پول چین یوان (元) است.

این کشور هم‌اکنون بزرگترین صادرکننده و دومین واردکنندهٔ است و دومین اقتصاد بزرگ جهان بر پایهٔ تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. چین عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌های چندجانبه‌ای همچون سازمان تجارت جهانی، اپک، سازمان همکاری شانگهای و گروه ۲۰ است.

فصل‌های خشک و فصل‌های مرطوب همراه با باران موسمی شرایط آب‌وهوایی غالب در بیشتر نقاط چین است که اختلاف دمای قابل توجه بین تابستان و زمستان را در پی دارد. در زمستان بادهای شمالی سرد و خشک می‌وزد و بادهای جنوبی از سواحل دریا در نقاط جنوبی تر گرم و مرطوب است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی چین

دیوار بزرگ چین به طول تقریبی ۲۱,۱۹۶ کیلومتر، طولانی‌ترین سازه روی زمین است که برای دفاع در برابر حمله دشمنان از مناطق شمالی ساخته شد که امپراتوری‌های چین را تهدید می‌کردند. جالب اینکه برخی مورخان اظهار داشته‌اند هدف اولیه ساخت دیوار بزرگ، ممانعت از ورود خارجی‌ها بود؛ موضوعی که امروزه عکس آن اتفاق افتاده و چین هر سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر خارجی است.

دیوار چین

بزرگترین و مهمترین ساختمان چینی شهر ممنوعه است که همچنین به عنوان کاخ امپراتوری شناخته می شود ، در قلب پکن قرار دارد و باید در هنگام بازدید از کشور چین مورد توجه قرار گیرد.

این مجسمه ها در حال حفاری چاه در حومه Xi’an در ۱۹۷۰s توسط کشاورزان پیدا شدند که بدون شک مهمترین یافته باستان شناسی چین بودند، ارتش Terracottaدر بیش از سه چاله بزرگ زیرزمینی توزیع شده و برای محافظت از آرامگاه امپراتور اول، بیش از ۸،۰۰۰ جنگجو، ۵۲۰ اسب و بیش از ۱۰۰ ارابه ساخته شده است، همراه با تعداد زیادی از شخصیت های غیر نظامی که حدود ۲۸۰ سال قبل از میلاد بوده اند.

باغهای کلاسیک سوژو به عنوان یکی از مهمترین باغ های تاریخی جهان شناخته می شوند و از این رو آنها را به عنوان میراث جهانی یونسکو می شناسند. در شهر تاریخی سوژو در استان جیانگسو، این باغ های باشکوه در قرن ۱۱۱ در زمانی که شهر رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است و با کاشت ۲۷۰ درخت تاسیس شد.از باغ های مجدد بازمانده، معروف ترین باغ ، باغ لذت بخش Lingering است 

هیچ بازدیدی از این کشور بدون حداقل تجربه تماشای یک پاندا کامل نخواهد بود. در حالی که باغ وحش های بزرگ کشور دارای نمونه های بسیار خوبی از موجودات شگفت انگیز هستند، بهترین مکان برای دیدن آنها نزدیک به زیستگاه طبیعی خود آنها در پایگاه تحقیقاتی عالی نژاد پاندا غول پیکر در چنگدو واقع در استان سیچوان است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *