امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور پورتوریکو

آشنایی با کشور پورتوریکو

منتشر شده در ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۶
پورتوریکو

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور پورتوریکو کوچک‌ترین و شرقی‌ترین جزیره از جزایر آنتیل بزرگ از هند غربی به‌شمار می‌آید که از شمال به اقیانوس اطلس، از شرق به جزایر آنتیل کوچک، از جنوب به دریای کارائیب، و از غرب به جمهوری دومینیکن محدود می‌شود.

پورتوریکو در یک نگاه

پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد. مساحت کشور پورتوریکو ۹٬۱۰۴ کیلومتر مربع و به تقریب نصف کویت است.

جمعیت پورتوریکو سه میلیون و ۱۹۴ هزار نفر و زبان‌های رسمی آن اسپانیایی و انگلیسی است. زبان رایج اکثریت مردم جزیره، اسپانیایی است و تنها حدود یک‌چهارم جمعیت این کشور انگلیسی را روان صحبت می‌کنند.

نزدیک به ۷۶ درصد از مردم این جزیره سفیدپوست هستند که تبار بیشتر آن‌ها از اسپانیا است. کوبا و پورتوریکو تنها جزایری در حوزه کارائیب هستند که سفیدپوستان اکثریت جمعیت آن‌ها را تشکیل می‌دهند. ۸۵ درصد از مردم پورتوریکو کاتولیک هستند.

این کشور بیش از ۴۰۰ سال در کنترل اسپانیا بود تا این‌که پس از شکست اسپانیا از ایالات متحده در جنگ، این جزیره به کنترل ایالات متحده درآمد. نام پورتوریکو از زبان اسپانیایی گرفته شده و به معنای «بندر ثروتمند» است.

جزیره پورتوریکو هم‌اکنون تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد، دلار آمریکا پول رایج آن است.

پورتوریکو کشوری است کوهستانی با آب و هوای گرمسیری و منابع زیر زمینی و معدنی اندک. آب و هوای گرم و استوایی این کشور، جهانگردان زیادی را جذب می‌کند. دمای هوای پورتوریکو همواره تابستانی است و میانگین دمای سالانه آن به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بین ماه‌های دسامبر و آوریل اوج فصل گردشگری در این جزیره است.

محصولات کشور عبارت است از: شکر، قهوه، تنباکو، پنبه دانه، الوار، و درختان صنعتی و غیره. پرندگان اهلی و حیوانات شکاری بسیار دارد و ماهی نیز در سواحل آن فراوان است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی پورتوریکو

جنگل ملی ال یونکو برای دیدن برخی از مناظر طبیعی و زیبای جنگلی و ساحلی پورتوریکو، ورودش برای عموم آزاد است. در امتداد کوه های لوکیلو، به جنگل های بارانی استوایی می رسیم که ارتفاعش از سطح دریا پایین تر است و به شکل قابل توجهی مرطوب است. 

جزیره ایزا کولبرا جزیره ای کوچک با سواحل زیبا وتپه های سرسبز، منحصر به فرد ترین جاذبه ی طبیعی پورتوریکو به حساب می آید.

ساحل لوکوئیلو، گزینه ای مناسب برای دور شدن از هیایوی مکان های شلوغ است. شن های سفید و طلایی ، بدون ساختمان های بلند و شلوغ، ایده ی فوق العاده ای برای پیدا کردن آرامش است. 

ستاره شناسان تلسکوپ رادیویی آرکیبو را به نام موسیقی ستاره ها نام گذاری کرده اند و از این مکان برای مطالعه ی زمین و دیگر سیارات زمین استفاده می کنند. این تلکوسپ رادیویی سایت رسمی دارد و اطلاعات را دراختیار بازدیدکنندگان سایت و علاقه مندان به نجوم می گذارد. برخی از صحنه های فیلم های هالیوودی در این مکان فیلمبرداری شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12748

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات