امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور پاناما

آشنایی با کشور پاناما

منتشر شده در ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۴
کشور پاناما

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور پاناما از شمال به دریای کارائیب (اقیانوس اطلس)، از شرق به کشور کلمبیا، از جنوب به اقیانوس آرام و از غرب به کشور کاستاریکا محدود است. پاناما باریکه‌ای است کوهستانی با جنگل‌های انبوه که آمریکای مرکزی را به آمریکای جنوبی پیوند می‌دهد.

پاناما در یک نگاه

پایتخت آن پاناماسیتی است. جمعیت این کشور ۴٬۳۱۵٬۰۰۰ نفر، زبان رسمی آن اسپانیایی و واحد پول آن بالبوآ و دلار آمریکا است. پاناما با مساحت ۷۵۵۱۷ کیلومتر مربع؛ صد و شانزدهمین کشور جهان از لحاظ وسعت است.

۷۰ درصد از مردم پاناما از تبار مستیزو (دورگه سرخ‌پوست و سفیدپوست)، ۱۴ درصد سیاه‌پوست، ۱۰ درصد سفیدپوست، و ۶ درصد سرخ‌پوست هستند. ۷۵ تا ۸۵ درصد از مردم این کشور کاتولیک رومی و ۱۵ تا ۲۵ درصد مسیحی اوانجلیست هستند.

جزایر اصلی پاناما، ری، کویبا، سباکو، جی کارون، پاریدا، و کولون هستند.

برپایه آمار سال ۱۹۹۹ فراورده‌های عمدهٔ پاناما عبارتند از: نیشکر، موز، برنج، موز سبز، ذرت، سیب زمینی، پرتقال، قهوه و توتون. همچنین مهم‌ترین صنایع آن، مواد غذایی، فراورده‌های نفتی، نوشیدنی، سیمان، آجر و کاشی هستند.

فرهنگ پاناما از سنت‌ها، موسیقی، و هنر اروپایی مشتق شده و به همراه اسپانیایی‌ها به این منطقه آمده‌است. در عین حال بر اثر آمیزش این فرهنگ با فرهنگ‌های آفریقایی و سرخ‌پوستی فرهنگ‌هایی دورگه نیز در پاناما پدید آمده‌اند. برای نمونه تامبوریتو نوعی رقص اسپانیایی است که با ضرب‌آهنگ‌های آفریقایی آمیخته‌است.

اقلیم پاناما در ارتفاعات، معتدل، مرطوب و نسبتاً پرباران و در جلگه‌های ساحلی، مرطوب و بارانی است. پاناما با تغییر دمای کم فصلی، آب و هوایی استوایی دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی پاناما

آبراه پاناما یک آبراه غیرطبیعی است که توسط انسان در کشور پاناما به وجود آمده و اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس ارتباط می‌دهد. این آبراه که در جریان یکی از بزرگ‌ترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی در جهان ایجاد گشته‌است یکی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین آبراه‌های جهان است. 

موزه ای به نام تنوع زیستی در شهر پاناماسیتی قرار دارد که ظاهر آن شبیه به یک کاردستی رنگی است و معماری بی نظیری در آن به کار برده شده است. موزه تنوع زیستی پاناما یکی جالب ترین جاذبه های گردشگری پاناما است که به ”پل زندگی پاناما” هم معروف است،

 منطقه زیبا و تاریخی Casco Viejo خارج از پاناما سیتی قرار دارد و قدیمی‌ترین شهر آمریکاست. امروزه، خیابان‌های این واحه با آجرهای قرمز رنگ، میزبان کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز توریستی فراوان است. 

جنگل Sendero Los Quetzales در نزدیکی شهر کوچکی در پاناما به نام Cerro Punto نیز قرار دارد و یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور پاناما می باشد.

جزیره ای پر از مروارید در کشور پاناما وجود دارد که در سال ۱۵۰۰ این جزیره توسط اسپانایی ها کشف شد و از مروارید آن بسیار توانستند پولدار شوند. پس از جزیره ی مروارید در برنامه ی تلویزیونی Survivor نمایش داده شد از شهرت بالایی برخوردار شد و در بین گردشگران بسیار محبوب شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12697

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات