امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور ونزوئلا

آشنایی با کشور ونزوئلا

منتشر شده در ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، ونزوئلا از شرق با گویان (۷۸۹ کیلومتر)، از جنوب با جمهوری فدرال برزیل (۲٬۱۳۷ کیلومتر) و از غرب با کلمبیا (۲٬۳۴۱ کیلومتر) مرز مشترک دارد.

 ونزوئلا در یک نگاه

ونزوئلا با ۲۸ میلیون نفر جمعیت، پنجاهمین کشور پرجمعیت جهان و با ۹۱۶٬۴۴۵ کیلومترمربع وسعت، سی‌وسومین در میان کشورهای جهان است. پایتخت و بزرگترین شهر آن کاراکاس است.

این کشور در میان کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد و با توجه به قرارگیری استعمار امپراتوری اسپانیا در این ناحیه؛ فرهنگ‌پذیری آن تحت تأثیر اسپانیای نو قرار گرفته و بدین ترتیب زبان رسمی آن زبان اسپانیایی است.

مطالعه‌ای که اخیراً بر روی گروه‌های نژادی انجام شده بیانگر آن است که ۶۰٪ جمعیت این کشور مستیزو (نژاد مختلطی از سفیدپوستها، سیاه‌پوستها و سرخ‌پوستها)، ۲۹٪ «سفیدپوست» (عمدتاً اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و پرتغالی)، ۸٪ آفریقایی، ۱٪ آمریکایی سرخ‌پوستان ونزوئلا، و ۲٪ آسیایی (چینی، ژاپنی، کره‌ای و نژادهای کشورهای خاورمیانه) هستند. مردم ونزوئلا ترکیبی از میراثهای گوناگون هستند.

با استعمار ونزوئلا توسط اسپانیا، به‌تدریج مسیحیت شاخه کاتولیک دین اکثریت مردم ونزوئلا شد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی ونزوئلا

آبشار آنجل یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا به شمار می آید که به عنوان بلندترین آبشار بدون مانع و توقف جهان نیز شناخته می شود. این آبشار بیش از ۹۷۸ متر طول داشته و از قله کوه آویانتپوی در پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار جاری می شود. 

تپه های شنی و ماسه ای در پارک ملی مدانوس دی کورو یک چشم انداز بسیار دیدنی و جذاب می باشد، به ویژه اینکه این تپه ها اساسا در یک کشور گرمسیری واقع شده است.

پارک ملی موروکوی در بخش شمال شرقی ونزوئلا واقع شده است که شامل یک منطقه وسیع از مانگرو و جزایر متعدد با سواحل شنی زیبا می باشد. صخره های مرجانی و ماهی گرمسیری در آبهای اطراف فراوان است. دلفین ها، لاک پشت دریایی و حتی نوعی سوسمار آمریکائی ساحلی در مانگروها زندگی می کنند. پرندگان شامل پلیکان، فلامینگو ها می باشند.

خودرو کابلی مریدا چیزی است که هر گردشگری که به ونزوئلا می آید باید آن را تجربه کند. چرا؟ چون طولانی ترین و بالاترین ماشین کابلی در جهان است. مسیر خودرو کابلی تقریبا ۱۲  کیلومتر است و بیش از ۴۷۰۰  متر ارتفاع دارد. البته ، خودرو کابلی در طول مسیر متوقف می شود و گردشگران می توانند به گشت و گذار در اطراف نیز بپردازند.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8361

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات