امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور مولداوی

آشنایی با کشور مولداوی

منتشر شده در ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۶
مولداوی

به گزارش پایگاه خبری قشم، این کشور از غرب با رومانی و از شمال شرقی تا جنوب با اوکراین همسایه است. مرزهای مولداوی با رومانی در راستای رودهای پروت و دانوب کشیده شده‌است.

مولداوی در یک نگاه

پایتخت مولداوی شهر کیشیناو است. همچنین این کشور با کشوری به رسمیت نشناخته شده بنام ترانس نیستریا همسایه است که در سطح بین‌الملل آن را به عنوان بخشی از مولداوی می‌شناسند.

قانون اساسی سال ۱۹۹۴ این کشور زبان رسمی مولداوی را مولداویایی اعلام کرده اما در اعلامیه استقلال ۱۹۹۱ زبان رسمی جمهوری مولداوی رومانیایی اعلام شده بود.

زبان روسی با عنوان «زبان ارتباطات بین قومیت‌ها» موقعیت رسمی در این کشور دارد و در تمام سطوح جامعه و حکومت مورد استفاده است. اوکراینی و گاگااوز دو زبان اقلیت عمده هستند که در گاگااوزیا و ترانس‌نیستریا زبان رسمی به‌شمار می‌روند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۴ در این کشور ۹۳٫۳٪ مردم آن پیرو کلیسای ارتدوکس شرقی هستند. ۲٪ پروتستان، ۱٫۲٪ پیرو سایر مذاهب، ۰٫۹٪ بی‌دین، ۰٫۴٪ خداناباور و ۲٫۲٪ هم به سؤال پاسخ نداده‌اند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی مولداوی

برجسته‌ترین جاذبه این کشور مجموعه تاریخی اولد اورهی است که سرگذشتی به بلندای تاریخ باستان را در دل خود دارد که در آن یادگاری‌های برجای‌مانده از قوم مغول و تاتار را می‌توانید ببینید.

کلیسای جامع مولداوی، با طراحی کاملا نئوکلاسیک، در دهه ۱۸۳۰ در شهر کیشیناو ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم، کلیسای جامع بمب گذاری شد و برج ناقوس آن توسط کمونیست ها در سال ۱۹۶۲ تخریب شد، تا در سال ۱۹۹۷ دوباره بازسازی شود.

صومعه کاپریانا (گنبدهای قهوه ای) و صومعه سنت نیکلاس (گنبدهای سبز)، در منطقه استراسنی این کشور قرار دارند. کشور مولداوی باشکوه ترین صومعه های را در بین تمام کشورها دارد. در میان یک منطقه جنگلی و زیبا، صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس از قدیمی ترین صومعه های مولداوی هستند.

عمارت خانواده Mimi یک عمارت و بنای با معماری بی نظیر و با اهمیت ملی است که در پایان قرن ۱۹ در روستای Bulboaca در منطقه Anenii Noi در این کشور ساخته شد. این عمارت در حال حاضر یکی از جاذبه های مهم این کشور است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9525

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات