امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور فیلیپین

آشنایی با کشور فیلیپین

منتشر شده در ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
فیلیپین

به گزارش پایگاه خبری قشم، این کشور از ناحیهٔ شمال غربی با تایوان و چین، از ناحیه شمال شرقی با ژاپن، از جنوب با اندونزی از جنوب غربی با مالزی، تایلند و سنگاپور همسایه است و شرق آن را دریای فیلیپین و غرب آن را دریای چین جنوبی فرا گرفته‌است.

فیلیپین در یک نگاه

فیلیپین با مساحت ۳۴۲٬۳۵۳ کیلومترمربع؛ در رتبهٔ شصت و چهارمین و با جمعیت ۱۰۹٬۵۸۱٬۰۷۸ انسان؛ سیزدهمین کشور است. پایتخت آن مانیل با و بزرگ‌ترین شهر آن کزون سیتی است.

 زبان رسمی فیلیپین، انگلیسی و فیلیپینی است.

واحد پول این کشور، پزوی فیلیپین است و اقتصاد فیلیپین ۳۴امین اقتصاد بزرگ دنیا با تولید ناخالص داخلی ۳۷۱٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ می‌باشد.

فیلیپین یک مجتمع الجزایر است که از ۷۶۴۱ جزیره تشکیل شده عموماً در سه مجتمع الجزایر بزرگ طبقه‌بندی می‌شوند که عبارتند از: لوزون، میندانائو، و ویسایا.

آب و هوای این کشور گرمسیری دریایی با رطوبت زیاد است و در طول سال همواره با طوفان و باران‌های موسمی روبرو هستند و به خاطره همین باران‌های سیل آسا تقریباً ۷۰٪ این جزایر را جنگل‌های سرسبز استوایی فرا گرفته‌است. دمای هوا بین ۲۰ تا ۴۰ درجه متغیر است و رطوبت نیز از ۳۶٪ تا ۹۰٪ هم می‌رسد. وقوع زمین‌لرزه در این جزایر پدیده‌ای معمولی به‌شمار می‌آید.

۹۰٪ مردم فیلیپین مسیحی می‌باشند که ۸۱٪ کاتولیک و ۹٪ پروتستان هستند و بقیه که شامل ۱۰٪ از کل جمعیت می‌باشند، بیشتر مسلمان هستند که اکثراً در جزیره میندانائو در جنوب ساکن هستند.

۲۹٪ درصد از نژاد مردم آن را فیلیپینی و ۲۳٪ را سبوئانو و ۱۰٪ را ایلکانو تشکیل می‌دهند و بقیه از سایر اقوام هستند. مردم در فیلیپین به زبان تاگالوگ صحبت می‌کنند و این در حالی است که زبان انگلیسی بسیار رایج است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی فیلیپین

ال نیدو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین است که بر روی لبه ی خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی نیز قرار گرفته است و به دلیل داشتن ۵۰ پوشش سنگی و همچنین ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از شهرت بالایی برخوردار است.

هیچ کمبودی از لحاظ سواحل بکر و دست نخورده در زمان تفریح در این کشور وجود ندارد اما اگر شما به دنبال منظره ساحلی پرتکاپو هستید، به ساحل سفید در بوراکای سفر کنید.

دریاچه ی بسیار زیبا و محصورکننده ای به نام پیناتوبو که با توجه به طبیعت زیبایی که دارد جز بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می ورد.

پدیده طبیعی منحصر به فرد و زمین شناسی حیرت انگیز جزیره بوهول به نام تپه های شکلاتی مشهور است. اینجا جز میراث جهانی یونسکو بوده و منطقه ای حفاظت شده با بیش از ۱۲۰۰ کوه کوچک است که طی چندین قرن در بالای سطح زمین ظاهر شده اند.

 در منطقه ی فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد شهرت بسیاری در بین مردم این کشور و همچنین گردشگرانی که به سمت آن سفر می کنند دارا می باشد.

کلیسای سنت آگوستین در شهر مانیل قرار دارد و یکی از جاذبه‌هایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید. این کلیسای زیبا در سال ۱۵۸۹ بنا شد و در طی قرون از هفت زلزله و دو آتش‌سوزی جان سالم بدر برده و امروزه کهن‌ترین کلیسای سنگی در این کشور شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات