امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور صربستان

آشنایی با کشور صربستان

منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۵
صربستان

به گزارش پایگاه خبری قشم، صربستان با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق،مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو و کوزوو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در غرب هم‌مرز است.

صربستان در یک نگاه

بلگراد پایتخت این کشور است.

بیشتر جمعیت صربستان را صرب‌ها به خود اختصاص داده‌اند. مهمترین اقلیت‌ها شامل آلبانیایی‌ها (که عمدتاً در کوزوو به‌سر می‌برند)، مجارها، بوسنیایی‌ها، کولی‌ها، کروات‌ها، چکها و اسلواک‌ها، مونته‌نگرویی‌ها، مقدونیه‌ای‌ها، بلغارها، رومانیایی‌ها هستند.

این مردم عادات بسیار خاصی دارند، شاید به نظر شما، مردمی کاملاً بی‌تفاوت نسبت به مسائل اطرافشان باشند اما اگر به چیزی علاقه داشته باشند، این بی‌تفاوتی جای خود را به شور و شوق خواهد داد. همچنین رک بودن و نداشتن کنایه در زبانشان، یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این مردم است. در حقیقت از شرایط زندگی در صربستان کنار آمدن با این خصوصیت افراد است. می‌توان مردم صربستان را متضاد مردم انگلستان دانست. شاید بتوان تاریخ پر از جنگ و دردناک مردم این کشور را علت چنین رفتاری دانست.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی صربستان

زلاتییور از مقاصد گردشگری محبوبی است که در کوه های غربی صربستان قرار گرفته است. این محل دارای امکاناتی است که باعث خوشنودی شما و همچنین به سلامتی شما کمک می کند، از اسکی کردن در زمستان تا پیاده روی در تابستان.  این تفرجگاه در تورنیک بلندترین قله کوه  زلانیبور قرار گرفته است و گنجایش ۵،۴۰۰ اسکی باز در هر ساعت را دارد.

صومعه استادنیکا در صربستان مرکزی قرار گرفته است و دارای ویژگی های شگفت انگیز فراوانی می باشد. ورودی این صومعه چمنزار شاداب و زیبا و دو کلیسای سفید باشکوه ( کلیسای شاه و کلیسای ویرجین)  وجود دارد. این صومعه که متعلق به قرن ۱۲ می باشد برای نقاشی های دیواری بیزانسی و دیگر تزئینات آن که متعلق به قرن ۱۳ و ۱۴  می باشد بسیار مشهور است.

پارک ملی درداپ دارای چهار گلوگاه می باشد که ۱۱۵ کیلومتر(۷۲ مایل) تا میانکوه کشیده شده است. یکی از این گلوگاه ها به نام Gospodin vit  دارای یکی از عمیق ترین رودخانه های جهان می باشد. از به هم پیوستن این گلوگاه ها دره درداپ بوجود آمده است.

کوپائونیک بلندترین کوه صربستان می باشد که در سال ۱۹۸۱ به پارک ملی تبدیل شده است. این پارک با مناظر زیبا و ناهمواریهایی که دارد تبدیل به تفرجگاه اصلی ورزش اسکی شده است و دارای ۲۵ تله سیژ و ۳۲۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.

شهر اهریمن به دلیل  وجود  یکی از  با عظمت ترین صخره های صربستان به شهر اهریمنی نام گرفته است که توسط فرسایش به شکل های عجیبی تبدیل شده اند. مردم محلی اعنقاد دارند که این صخره ها اعضای یک جشن عروسی هستند که توسط اهریمن به سنگ تبدیل شده اند. این شهر از نظر زمین شناسی نیز دارای اهمیت می باشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9809

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات