امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور جزیره ای سیشل

آشنایی با کشور جزیره ای سیشل

منتشر شده در ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۸

به گزارش پایگاه خبری قشم، این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می‌باشد. سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند. این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند.

سیشل در یک نگاه

مساحت این جزیره تقریباً ۴۴۴ کیلومتر مربع، و پایتخت آن شهر ویکتوریا است که بزرگ‌ترین جزیره این مجمع الجزایر به حساب می‌آید و ۸۰ درصد جمعیت سیشل را در خود جای داده‌است. این کشور با ۹۸٬۰۰۰ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای آفریقا دارد.

روپیه سیشل با کد ایزوی SCR، یکای پول رایج در کشور سیشل است.

زبان‌های فرانسه و انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی و فرانسوی بومی شده یا کریول زبان‌های تکلم در این کشور می‌باشند. غالب ساکنان سیشل مسیحی و کاتولیک مذهب‌اند. منبع اصلی درآمد مردم سی شل توریسم و صدور انواع ماهی و برگ چای و گیاهان معطر است.

کمتر از ۱۵۰۰ نفر در سیشل از قوم تامیل هستند که مذهب هندو دارند اینها تاریخ حضور طولانی و در عین حال خوشنامی در سیشل دارند.

اقتصاد این کشور به صنعت گردشگری بسیار وابسته است. حدود یک سوم نیروی کار در این بخش اشتغال دارد. علاوه بر توریسم ماهیگیری هم یکی از صنایع مهم در اقتصاد کشور سیشل محسوب می‌گردد، صادرات وانیل، نارگیل، روغن نارگیل و ماهی در مقیاس بزرگ از این مجمع‌الجزایر به همه جای جهان انجام می‌شود.

از آنجا که جزیرهٔ سیشل جمعیت بومی ندارد، ساکنین این جزیره را غالباً مهاجران فرانسوی، آفریقایی، هندی و چینی   تشکیل می‌دهند. این جزایر تا قرن ۱۸ میلادی خالی از سکنه بودند؛ و بعد از قرن هجدهم اولین گروه‌ها برای سکونت به این جزایر وارد شده‌اند. قبل از قرن هجدهم این جزایر بهشت دزدان دریایی بود به خصوص جزایر ویکتوریا و پارسلین. مردم بومی سیشل معتقد هستند که در این جزایر گنج ۱۶۰ هزار دلاری دزد دریایی معروفی به نام اولیور لواسور گنجی پنهان شده‌است.

جزایر سیشل آب‌وهوای دریایی استوایی دلپذیری دارند و گردشگران زیادی از این جزایر دیدن می‌کنند. تنها یک‌سوم از جزایر سیشل مسکونی هستند و ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در جزیره اصلی یعنی جزیره ماهه نشیمن گزیده‌اند. جزیره ماهه، ۲۷ کیلومتر درازا و ۳ تا ۸ کیلومتر پهنا دارد و پایتخت کشور نیز در همین جزیره واقع شده‌است.

موزیک محلی تلفیقی از موسیقی‌های آسیایی، اروپایی آفریقایی و آمریکایی است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی سیشل

پورت گلاد یکی از بهترین محوطه‌های سیشل برای شنا کردن زیر آب‌های آبی به شمار می‌رود اما چیزی که از جاده نمی‌توانید ببینید آبشار زیبای آن است. در نزدیکی کلیسا ماشینتان را پارک کنید و به همراه یکی از تورهای هدایت شده به سمت بالا راه بیفتید.

بازدید از جنگل وله دو مه درک تشبیه پراسلین به باغ عدن واقعی را برایتان آسان می‌کند. اینجا را با توجه به آن که یک جنگل بارانی طبیعی و یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود، باید حتماً تماشا کنید. وله دو مه به خاطر درختان کوکو دو مر میوه معروف این نواحی، شهرت زیادی دارد. 

مین گلف معروف و حرفه‌ای هتل لموریا به واقع خیره‌کننده است. این زمین برای گلف بازانی از هر سطح چالش برانگیز بوده و ۹ سوراخ عقبی آن به طور ویژه بسیار سخت هستند. این چالش با منظره‌هایی شگفت‌انگیز همراه شده و سوراخ پانزدهم با موقعیتی که در بالای صخره دارد نمایی از ساحل معروف انسه ژرژت را به شما هدیه می‌کند.

بزرگ‌ترین پارک ملی در سیشل مورن سیشلوا است که بیش از ۲۰ درصد منطقه ماهه را پوشانده و برای عاشقان طبیعت و کوهپیمایان یک بهشت واقعی محسوب می‌شود. 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات