امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور بوسنی و هرزگوین

آشنایی با کشور بوسنی و هرزگوین

منتشر شده در ۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۴

به گزارش پایگاه خبری قشم، بوسنی و هرزگوین  کشوری است در جنوب شرقی اروپا که پایتخت آن شهر سارایوو است.

بوسنی و هرزگوین در یک نگاه

این کشور در غرب و شمال غرب با کشور کرواسی، در شرق با کشور صربستان و در جنوب شرقی با کشور مونته‌نگرو همسایه است.

در کشور بوسنی و هرزگوین سه قوم مسلمان، صرب و کروات زندگی می‌کنند.

بوسنی و هرزگوین از آوریل ۲۰۰۲ عضو شورای اروپا، عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و نیز عضو ناظر در سازمان همکاری اسلامی است.

کشور بوسنی و هرزگوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق اروپا و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته‌است با آب و هوایی معتدل و کوهستانی و سرسبز زیبا؛ که با کشورهای کرواسی، صربستان و مونته‌نگرو مرز مشترک دارد. این کشور از دو ناحیهٔ بوسنی (در شمال) و هرزگوین (در جنوب) تشکیل شده‌است. مرز آبی این کشور به طول ۲۲ کیلومتر در جنوب تنها راه دسترسی این کشور به آب‌های آزاد دریای مدیترانه است، بندر نئوم در این منطقه واقع شده‌است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم

جاذبه های دیدنی بوسنی و هرزگوین

 بوسنی و هرزگوین قبلا یوگسلاوی و قبل از آن پادشاهی بوسنی شناخته می شده است. در حومه شهر یک قلعه به نام Fortress Jajce با قدمت قرن ۱۴ وجود دارد. این ساختار در بالای یک تپه قرار دارد . این ساختمان ابتدا توسط مجارها ساخته شد و بعدها توسط عثمانی ها تکمیل شد. در قرون وسطی، به دلیل مرگ و میر شهر به محل فعلی خود نقل مکان کرد.

بهشت ماهیگیران، دریاچه مودراس، نزدیک Lukavac  بزرگترین دریاچه ساخته شده در بوسنی و هرزگوین است. در ابتدا جاذبه توریستی بزرگی نبود چونکه تا سال ۲۰۰۵ تقریبا ویران شده بود، توسط مردم محلی به خاطر تخلیه زباله در اطراف آن خوشبختانه مردم شهر متوجه شدند که این دریاچه یک چیز خوبی است.

در حال حاضر با نظارت بیشتر، دریاچه مودراس بار دیگر برای ماهیگیری و سایر فعالیت های تفریحی آبی مناسب شده است.

Mostar پنجمین شهرستان بزرگ کشور و شاید مهم ترین مرکز فرهنگی در منطقه هرزگوین باشد. بدون شک، بزرگترین جاذبه توریستی این شهر پل قدیمی آن است. این پل را عثمانی ها در قرن شانزدهم ساخته اند و پل روی رودخانه Neretva ساخته شده است. این پل یکی از مشهورترین نشانه های کشور است.

آبشارهای چند قلو که در مسیر رودخانه Trebizat قرار دارند . جمعیتی از گردشگران و مردم محلی را به طور یکسان جمع می کند. خود دریاچه ای که در پایه آبشارها ایجاد شده است نیز یک منطقه پیک نیک و مناسب برای شنا است.

یکی از مواردی که توریست های بسیاری را  به شهر ججس می کشاند وجود مجموعه ای از ۲۰ کلبه آسیاب آبی است که در روزهای امپراتوری اتریش-مجارستان، گندم کشاورزان محلی را به آرد تبدیل می کرده است.

نویسنده Semir Osmanagic معتقد است که بزرگترین اهرام انسانی ساخته شده در زمین در یک مجموعه ای از تپه ها در بخش مرکزی این کشور واقع شده است. Osmanagic در سال ۲۰۰۵ ادعا کرد که او تونل هایی کشف کرده که حاوی بلوک های سنگی و ملات باستانی است و همه اینها ادعای او را ثابت می کند  . آیا او درست می گوید یا نه، چه کسی می داند؟ اما اکثر زمین شناسان بر این باورند که تپه ها در واقع یک ساختار طبیعی شناخته شده به عنوان flatirons هستند .

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6742

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *