امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور انگلستان

آشنایی با کشور انگلستان

منتشر شده در ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۴
انگلستان

به گزارش پایگاه خبری قشم، انگلستان وسیع‌ترین، پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین کشور پادشاهی متحد می‌باشد و پایتخت آن شهر لندن است. این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌مرز است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال است و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا می‌کند.

انگلستان در یک نگاه

انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد. شهر لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا است. پرآب‌ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌گذرد و به دریای شمال می‌ریزد.

انگلستان دارای آب و هوایی نسبتاً معتدل می‌باشد که در زمستان از صفر درجه پایین‌تر و در تابستان از ۳۲ درجه بالاتر نمی‌رود. سردترین ماه سال ژانویه و فوریه و گرم‌ترین ماه سال ماه ژوئیه است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی انگلستان

یکی از باشکوه‌ترین و زیباترین کاخ‌های جهان کاخ وست مینستر است که آن را ساختمان پارلمان انگلیس نیز می‌نامند. این کاخ در قرن ۱۱ میلادی بنا گردید و سال‌ها پادشاهان انگلستان در این کاخ زندگی می‌کردند. ساختمان اصلی کاخ وست مینستر شامل چند رستوران، کافه، میدان تیر و دارای سه ورودی مختلف است. از اتاق‌های دیدنی و زیبای این کاخ می‌توان به اتاق ردای ملکه، رویال گالری، اتاق شاهزاده و اتاق لردها را نام برد که برای تزیین فضای داخلی آن‌ها از نقاشی‌ها و دیوارنگاری‌های تاریخی، نشان‌های سلطنتی، تصویر پرتره و صحنه‌هایی از تاریخ نظامی انگلستان استفاده شده است.

وست مینستر

بیگ بن در لندن نه تنها نمادی از این شهر است بلکه بزرگ ترین برج ساعت دنیا هم هست و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لندن است. بیگ بن برج ساعت کاخ وست مینیستر که کاخ پارلمانی لندن است، است.کاخ پارلمانی و برج الیزابت لندن به نام بیگ بن هم شناخته می شوند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهرند که نباید از دست داد.

بیگ بن

تاور بریج یا همان «پل برج»، یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری شهر لندن به حساب می‌آید که بر روی رود تیمز قرار گرفته است. تاور بریج، تلفیقی از پل معلق و اهرمی محسوب می‎شود و ۲ برج را دربرمی‌گیرد که به سبک گوتیک دوره‌ی ویکتوریا ساخته شده‌اند. این پل به یکی از نمادهای شهر لندن تبدیل شده و به همین دلیل، معمولاً آن را با پل لندن اشتباه می‌گیرند که در ۰.۸۰ کیلومتری این مکان واقع شده است.

تاور بریج

موزه بریتانیا یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه های جهان است که بیش از ۷ میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده‌است. موزه بریتانیا در سال ۱۷۵۳ میلادی و با مجموعه اهدایی از هنس اسلون طبیعی‌دان انگلیسی، شامل دست‌نوشته‌ها، کتاب‌های قدیمی و آثار باستانی گردآوری شده از برخی مستعمرات وقت بریتانیا رسماً تأسیس شد.

موزه

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات