امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور السالوادور

آشنایی با کشور السالوادور

منتشر شده در ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۳
السالوادور

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ کشور السالوادور در جنوب آمریکای شمالی قرار دارد و به دریا هم راه دارد. السالوادور توسط کشورهای هندوراس، گواتمالا و همچنین خلیج فونسکا و اقیانوس آرام دربرگرفته شده‌است.

السالوادور در یک نگاه

پایتخت آن سان سالوادور است. مساحت آن ۲۱۰۴۱ کیلومترمربع است. جمعیت این کشور ۶٬۸۲۶٬۰۰۰ نفر است که اکثریت آنان از تبار مستیزو (دورگه سرخ‌پوست و اسپانیایی) هستند.

بیشتر مردم السالوادور مسیحی هستند که بیش از نیمی از آن‌ها از پیروان شاخه کاتولیک رومی از مسیحیت هستند. 

زبان رسمی آن اسپانیایی و واحد پول آن دلار آمریکا است.

بیتکوین نیز در سال ۲۰۲۱ پول قانونی این کشور معرفی شده‌است. السالوادور اولین کشوری می‌باشد که بیتکوین را پول رسمی و قانونی معرفی کرده‌است. (تا سال ۲۰۰۱ کولون السالوادور بود).

این کشور مستعمره اسپانیا بوده و در سال ۱۸۲۱ استقلال یافته‌است.

برنج و لوبیا از مهم‌ترین مواد غذایی مردم این کشور است.

این کشور کوهستانی است، رشته‌های کوهستانی در امتداد مرز با هندوراس و زنجیره‌های آتشفشانی و بلندتر در جنوب قرار دارد. آب و هوای آن در ساحل، استوایی مرطوب و بسیار گرم است، در حالی که مناطق درونی معتدل است.

السالوادور بیش از ۳۰۰ رودخانه دارد که مهم‌ترین آن رود لمپا است که از گواتمالا سرچشمه می‌گیرد و تنها رودخانه قابل کشتیرانی در السالوادور است.

بلندترین کوه آتشفشان سانتا آنا به ارتفاع ۲۳۸۱ متر و بلندترین نقطهٔ کشور، کوه سرو ال پیتال به ارتفاع ۲۷۳۰ متر است. شهرهای مهم آن سان سالوادور، سانتا آنا، سویاپانگو و سان میگوئل و بندرهای آن ژاکوآران و لالیبرتاد هستند.

نقاشی، کاشی‌کاری و بافندگی از هنرهای دستی اصلی در السالوادور به‌شمار می‌آیند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی السالوادور

از زیباترین جاذبه های شهر سان سالوادور کلیسا Basilica Sagrado Corazon de Jesus است که در تاریخ ۱۹۰۲ – ۱۹۱۸ ساخته شده است. معماری این کلیسا خیره کننده و بسیار جذاب است. در روز یکشنبه به این کلیسا بروید تا هم از ساختمان زیبایش دیدن نمایید و هم در مراسم های مذهبی مسیحیان شرکت کنید.

دریاچه ایلوپنگو از زیباترین جاذبه طبیعی سان سالوادور است که ۱۱ کیلومتر مربع وسعت دارد. دنیایی پر از آرامش و بهترین مکان برای انجام دادن ورزش های آبی است.

قصر ملی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پایتخت السالوادور است که تاریخ ساخت آن به سال های ۱۸۷۰ تا ۱۸۷۰ بازمی گردد اما در ۱۹ دسامبر ۱۸۸۹ توسط آتش سوزی نابود شد و در بین سال های ۱۹۰۵ و ۱۹۱۱ مجددا بازسازی شد.

تئاتر ملی سان سالوادور، قدیمی ترین تئاتر در آمریکای مرکزی است. این ساختمان در ۳ نوامبر ۱۹۱۱ توسط معمار فرانسوی دانیل بیلارد طراحی شد و در ۱ مارس ۱۹۱۷ افتتاح شد. معماری آن از سبک رنسانس فرانسوی و مدرن الهام گرفته شده.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات