امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور اسلواکی

آشنایی با کشور اسلواکی

منتشر شده در ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰
اسلواکی

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور اسلواکی از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم‌مرز است.

اسلواکی در یک نگاه

جمعیت آن حدود ۵٫۴ میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است. شهر براتیسلاوا حدود ۴۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

واحد پول این کشور یورو است.

زبان رسمی آن زبان اسلوواک است که یک زبان هندواروپایی و از خانواده زبان‌های اسلاوی است.

حدود ۸۱ درصد از جمعیت این کشور از اسلواکی‌تباران، ۸٫۵ درصد از مجاری‌تباران و دو درصد از مردمان روما (کولیان) تشکیل شده‌است.

حدود ۱۳ درصد از مردم اسلواکی بی‌دین هستند و حدود ۱۰ درصد نیز در نظرسنجی‌ها دین و باور خود را اعلام نکرده‌اند. بقیه جمعیت این کشور مسیحی هستند که بیشتر آن را پیروان شاخه کاتولیک رومی تشکیل می‌دهند. 

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی اسلواکی

قلعه براتیسلاوا بر بالای تپه‌ای مشرف به شهر واقع شده است. در همین مکان از قرن ۹ میلادی قلعه‌ای وجود داشت که در سال ۱۸۸۱ به علت آتش سوزی به ویرانه‌ای بدل شد و تا اواسط دهه ۱۹۰۰ هم بازسازی نشد. ظاهر بیرونی‌ آن شبیه به میزی برعکس با چهار برج که شبیه به پایه‌های آن هستند شده است. بر خلاف نمای بیرونی خسته کننده و یکنواختش، موزه‌های داخلی آن و نمای ۳۶۰ درجه از بالای شهر، برای بازدید بسیار ارزشمند هستند.

Bratislava castle, Slovakia

کاخ پریمات که در سال ۱۷۷۸ ساخته شده و در مرکز براتیسلاوای قدیم قرار دارد، به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های این شهر شناخته می‌شود. رنگ صورتی کمرنگ و سفید نمای خارجی آن با مجسمه‌های مرمرین بالای بنا و یک کلاه آهنین کاردینال تکمیل شده است.

کلیسای کوچک آبی براتیسلاوا یکی از زیباترین شاهکارهای سبک معماری آرنوو در جهان است. «کلیسای سنت الیزابت» یا کلیسای کوچک آبی، در بین سال‌های ۱۹۰۷-۱۹۱۳ ساخته شد و همچنین یک دبیرستان و یک خانه برای کشیش دارد.

اگر می‌خواهید نماهای شگفت انگیزتری از براتیسلاوا و قلعه‌اش داشته باشید، بالا رفتن از این پل (نوی مست)، در حومه پایتخت اسلواکی را پیشنهاد می‌کنیم. این پل در ۱۹۷۱ کامل و بازگشایی شد. برخلاف غول‌آساییِ اکثر سازه‌های معماری کمونیستی اسلواکی، این پل و برجش آمیزه‌ای از معماری قرون گذشته براتیسلاوا هستند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات