امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور اروگوئه

آشنایی با کشور اروگوئه

منتشر شده در ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۳
اروگوئه

به گزارش پایگاه خبری قشم، این کشور از سمت شمال با برزیل، از غرب با رود اروگوئه، از جنوب غربی با دهانه رودخانه پارانا (به معنی رودخانهٔ نقره که در زبان انگلیسی به ریور بلات معروف است)، از جنوب با آرژانتین و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس محدود می‌شود.

اروگوئه در یک نگاه

این کشور، دومین کشور کوچک مستقل در آمریکای جنوبی است و فقط از سورینام بزرگتر است. 

اروگوئه ۳٬۵۱۹٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد که ۱٫۸ میلیون نفر از آن‌ها در منطقه کلان‌شهری پایتخت کشور زندگی می‌کنند. 

حدود ۵۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و حدود ۴۱ درصد بی‌دین هستند. اروگوئه به عنوان سکولارترین کشور آمریکای جنوبی شناخته می‌شود.

 زبان رسمی کشور، اسپانیایی و واحد پول آن پزوی اروگوئه است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی اروگوئه

سالن تئاتر سولیس، بنایی زیبا و دیدنی که درست در میدان تاریخی استقلال قرار گرفته و برترین ساختمان در شهر مونته ویدئو شناخته می شود. این سالن مجلل ابتدا در سال ۱۸۵۶ اقتتاح شد و در طول دهه گذشته به طور کامل بازسازی شده است و دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد.

پالاسیو سالوو ساختمانی دیدنی که توسط طراح ایتالیایی “پالانی” طراحی شده و در خود از سینما گرفته تا هتل را جای داده است. این بنای مجلل ابتدا بلندترین ساختمان در آمریکای جنوبی شناخته می شد و امروزه از دیدنی ترین جاذبه های کشور شناخته می شود.

مجسمه ی دستی از زیر شن و ماسه های ساحل براوا بیرون آمده و تبدیل به جاذبه ی اصلی شهر شده است. این جاذبه ی دیدنی را مجسمه ساز شیلی ساخت و در تابستان سال ۱۹۸۲ از آن رونمایی کرد.

هتل کازاپوبلو  هتلی رو به دریا و به رنگ سفید در ۹ طبقه ی صخره ای که چشم هر بیننده ای را خیره می کند و غروبی منحصر به فرد و رویایی می سازد. بنا به زیبایی ساخته شده و از عجیب ترین سازه های کشور اروگوئه شناخته می شود.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8182

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات