امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور آندورا

آشنایی با کشور آندورا

منتشر شده در ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷
آندورا

به گزارش پایگاه خبری قشم، آندورا با نام رسمی شاهزاده‌نشین آندورا کشور کوچک، مستقل و محصور در خشکی واقع در اروپای غربی است. این کشور در کوه‌های پیرنه از غرب با اسپانیا و از شرق با فرانسه مرز مشترک دارد. 

آندورا در یک نگاه

پایتخت و بزرگترین شهر آن آندورا لاولا است. مساحت آندورا ۴۶۷٫۶۳کیلومتر مربع و جمعیت این کشور در حدود ۸۵٬۴۷۰ نفر است. واحد پول آندورا، یورو است هرچند که این کشور در اتحادیه اروپا عضو نیست.

از شهرهایاین کشور می‌توان از اسکالدز-انگوردانی، انکمپ و سنت حولیا ده لوریا نام برد. زبان رسمی این کشور کاتالان است. 

این کشور در تاریخ ۲۸ ژوئیه(ژوئیه) ۱۹۹۳ به عضویت سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

کوهستانهای آندورا دارای مراکز اسکی هستند و سالانه ۵۰۰٬۰۰۰ نفر را به سوی خود جلب می‌کنند.این کشور بزرگ‌ترین کشور دنیا است که فرودگاه ندارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری آندورا می پردازیم.

جاذبه های دیدنی آندورا

شهر لس اسکالد با فاصله چند دقیقه ای از شهر لاولا در آندورا که نام خود را بعنوان شهر چشمه های آب گرم در جهان مطرح کرده است.

این چشمه ها از زمان های روم ها در این کشور وجود داشته که بدلیل گوگرد و نیتروژن فراوان درون چشمه ها و اینکه از دل زمین میجوشد از گرما و درجه حرارت بین ۲۲ تا ۶۶ درجه برخوردار است.

والنورد یکی از محبوب ترین مکان های ورزشهای زمستانی در رشته کوه های پیرنه است، والنورد محل اجتماع بسیاری از اسکی بازان و اسنوکران از سراسر است.

والنورد به دلیل داشتن مدارس اسکی درجه یک و فعالیت های سرگرم کننده مانند اسنوزو، سورتمه سواری، و وسایل نقلیه برفی، و همچنین پینت بال و تسلیحات لیزری، برای تعطیلات خانواده ها بسیار محبوب است.

مرکز تفریحی بزرگ آندورا نیز یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است که این مرکز قلب آندورا در لا ولا بزرگترین مجتمع آبگرم اروپا، واقع در افق پایتخت با برج هرم شیشه ای شگفت انگیز وجود دارد.

این مکان دارای مساحت بیش از ۶۰۰۰ متر مربع میباشد که این مناطق اسپا شامل حمام های هند، روم، آبشار ، سنگ مرمر گرم را شامل می شود. با توجه به خواص معدنی این مکان از لحاظ درمانی که تجربه شگفت انگیزی  را برای گردشگران رقم می زند.

در مسیر به سمت شمال روستای کوچک کانیلو، کلیسای سانته جون د کاسلز است.این یکی از زیباترین کلیساهای ساخته شده به سبک رومی این کشور است که در قرن ۱۱میلادی ساخته شده و دارای ویژگی های جالب توجهی است که از جمله آن می توان به زیبایی داخلی آن با نقاشی های بسیار زیبا و همچنین تابلو سنت جان و آخرالزمان که در سال ۱۵۲۵ کشیده شده است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6629

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *