امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور آرژانتین

آشنایی با کشور آرژانتین

منتشر شده در ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، آرژانتین در فهرست وسعت کشورها هشتم در جهان است. این کشور از شمال با پاراگوئه و بولیوی، از شمال شرق با برزیل و اروگوئه، و از جنوب و غرب با شیلی مرز مشترک دارد.

آرژانتین در یک نگاه

آرژانتین از لحاظ وسعت پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی است. همینطور سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و سطح زندگی در آن بالا است.

۹۷ درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی‌تبار هستند که بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند. ۹۲ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۱٫۹ درصد مسلمان و بقیه بی‌دین یا پیرو ادیان دیگر هستند.

تنها زبان ملی رسمی آنها زبان اسپانیایی است که به آن کاستیایی  هم می‌گویند. با این حال، زبان گوارانی آمریندی همچنین در استان کورینتس جایگاه رسمی دارد.

واحد پول آرژانتین، پزوی آرژانتین نام دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی آرژانتین

آبشار های ایگواسو یکی از شگفتی های طبیعی و خارق العاده در جهان هستند. این آبشار شامل چندین آبشار کوچکتر است که با تماشای آن میتوان به عظمت و زیبایی خیره کننده آن پی برد.

پارک ملی ایگاسو نام یک پارک ملی در ایالت پارانا در کشور برزیل است که مساحتی بیش از  ۵۵ هزار هکتار آن در کشور آرژانتین می باشد . پارکی بسیار زیبا که آبشارهای فراوان و گونه‌های مختلف پرندگان ساکن درآن باعث شده ، این پارک به شهرت جهانی برسد.

یخچال پریتو مورنو یکی از زیباترین مکان دیدنی کشور آرژانتین می باشد .مساحت این یخچال ۲۵۰ کیلومتر مربع می باشد که سومین ذخیره بزرگ آب شیرین روی کره زمین محسوب می شود. این یخچال در شهر کوچک ال کالافاته قرار دارند.

یکی از جاذبه های معروف گردشگری این کشور ، گورستان رکولتا است. که یکی از دلایل معروفیت آن دفن بسیاری از ریئس جمهورها ، قهرمانان ، دیکتاتورها و … می باشد. ورودی زیبای این گورستان و همچنین آرامگاه ها از سنگ های مرمر سفید، مجسمه های بزرگ مریم مقدس و فرشته ها ساخته شده است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8072

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات