امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان قصرقند

آشنایی با شهرستان قصرقند

منتشر شده در ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۳
قصرقند

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان قصرقند از شمال شرقی با شهرستان سرباز، از شمال غربی تا غرب با شهرستان نیک‌شهر، از جنوب غربی با شهرستان کنارک، از جنوب با شهرستان چابهار، از جنوب شرقی با شهرستان دشتیاری و از شرق با شهرستان راسک همسایه است.

شهرستان قصرقند در ۹ دی ۱۳۹۱ از شهرستان نیک‌شهر جدا شد و مستقل گردید.

جمعیت شهرستان قصرقند براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ برابر با ۶۱٬۰۷۶ نفر بوده‌است.

این شهرستان جزء نواحی کوهستانی و دشت به شمار می‌رود و رشته کوه آهوران و کارچان مهم‌ترین ارتفاعات آن را تشکیل می‌دهند، خصوصیات اقلیمی آن تحت تأثیر توپوگرافی این ارتفاعات از یک طرف و دریای عمان از طرف دیگر قرار دارد و جزء اقلیم بیابانی گرم شدید است.

شهرستان قصر قند دارای ۷۸۵۰ هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی می‌باشد امرار و معاش و درآمد اکثر مردم (۸۵/.) از طریق کشاورزی (در زمینه‌های خرد _ مالکی سنتی) و دامداری است.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی قصرقند

قلعه تاریخی بگ مربوط به سدهٔ ۷ ه‍.ق تا دوره قاجار است و در شهرستان قصرقند، بخش ساربوک، روستای بگ واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۵۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رودخانه کاجو، از کوه های آهوران لاشار، در شمال بخش قصرقند، سَرچشمه گرفته و در مسیری شمالی-جنوبی، بسوی قصرقند حرکت می کند و در بین مسیر سیلاب های کوچک و بزرگ، مسیل های اطراف خود را، در آن ها رها می کند.

قلعه تاریخی قصرقند از جانب شمال غربی – جنوب شرقی و جنوب به وسیله خانه های مسکونی احاطه شده است و از جهت شمال و شمال شرقی به نخلستان محدود می شود. این قلعه قدیم الایام مقر حکمرانی حاکمان بوده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات