امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان دزفول

آشنایی با شهرستان دزفول

منتشر شده در ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۴
دزفول

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان دزفول از شمال به استان لرستان، از غرب به شهرستان اندیمشک، از شرق به استان چهارمحال بختیاری، از جنوب شرق‌ به شهرستان مسجد سلیمان، از جنوب به شهرستان‌ شوشتر و شهرستان گتوند و از جنوبغرب به شهرستان شوش محدود می‌شود.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش بر اساس آخرین سرشماری ۵۴۳،۹۷۱ نفر (۱۳۹۵)، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

غالب مردم شهرستان دزفول، دزفولی هستند که۷۰درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شوند و اصلیت آنها به تمدن ایلام برمیگردد.

شهرستان دزفول دارای زمستان و پاییزی مدیترانه‌ای بوده و زیست بوم سرسبز آن از پایان زمستان تا آغازه‌های بهار بسیار دلپذیر است. این شهرستان با زیست بوم زیبای جلگه‌ای-کوهپایه‌ای و کوهستانی خود در سراسر سال و به ویژه در روزهای نوروز پذیرای شمار بسیاری از گردشگران است. گرم‌ترین و سردترین ماه‌های سال این شهرستان به ترتیب تیر و دی می‌باشند.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی دزفول

دز رودخانه‌ای است که از رشته کوه زاگرس میانی سرچشمه می‌گیرد.این رود یکی از زلال ترین، پرآب ترین و زیباترین رودهای ایران از شمال شهر وارد شده و از وسط شهر دزفول عبود می نماید و در ساحل خود در این شهر مناظر کم نظیر و زیبایی را خلق نموده است. در ساحلی این رود برای استفاده بیشتر گردشگران و علاقمندان پارک های ساحلی احداث شده که فضای گردشگری و دلنشین کنار رود را دو چندان می نماید.

یکی از زیباترین آبشارهای ایران آبشار شِوی یا آبشار تَله زنگ نام دارد که از جاهای دیدنی استان خوزستان در شهرستان دزفول است. این آبشار، بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود که در میان کوه‌های زاگرس جای گرفته است. آبشار شوی در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث ملی و طبیعی کشور به ثبت رسید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات