امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با شهرستان بندر انزلی

آشنایی با شهرستان بندر انزلی

منتشر شده در ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان بندر انزلی از شمال با دریای کاسپین، از جنوب با شهرستان صومعه‌سرا، از شرق با شهرستان خمام، از جنوب شرق با شهرستان رشت و از غرب با شهرستان رضوانشهر همسایه است.

بندر انزلی یکی از بزرگ‌ترین بندر شمال ایران و از فعال‌ترین بندرهای کرانه دریای خزر است. مرز انزلی پنجمین مرز فعال ایران است.

انزلی در کل تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی ملایم و گاه سرد دارد. انزلی از این رو که پرباران‌ترین شهر ایران است از دیرباز «شهر باران» نامیده شده‌است و مردم ایران از انزلی به عنوان شهر باران یاد می‌کنند.

مردم شهر بندرانزلی گیلک هستند و به زبان گیلکی بیه پسی و با لهجه مخصوص به انزلی صحبت می کنند. به مردمان اهل انزلی، انزلیچی می گویند.

امروزه اکثریت اهالی انزلی را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند و با توجه به آن که بخشی از اهالی انزلی را ارمنیان تشکیل می‌دهند، مسیحیت نیز بخشی از جامعهٔ دینی این شهر را به خود اختصاص داده‌است.

انواع ماهیان خزری عمده‌ترین سوغات خوراکی این شهرستان است ولی انواع سبزیجات محلی، زیتون، سیر و ترشیجات محلی نیز برای عرضه به مسافران وجود دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی جاذبه های دیدنی این شهرستان میپردازیم.

جاذبه های دیدنی بندر انزلی

شاید اگر بدانید مرداب انزلی قدمتی ۱۵هزار ساله دارد، دلیل خوبی باشد برای اینکه اولین و مهم‌ترین جای دیدنی بندر انزلی را با این گزینه شروع کنیم. مرداب انزلی که با نام تالاب انزلی هم شناخته می‌شود، در واقع یک دریاچه ساحلی یا تالاب است که در دریای خزر و در شهر بندر انزلی، در شمال استان گیلان واقع شده است.

پارک جنگلی بندر انزلی یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهرستان و استان گیلان است که در جاده رشت به انزلی واقع شده است و هر ساله عده زیادی از مسافران و بومیان گیلانی به این طبیعت زیبا و بکر می‌آیند و سیزده‌به‌در یا آخر هفته را در کنار دوستان و خانواده می‌گذرانند.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8306

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات