امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با دانمارک؛کشور واکینگ ها

آشنایی با دانمارک؛کشور واکینگ ها

منتشر شده در ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۸
دانمارک

به گزارش پایگاه خبری قشم، دانمارک با نام رسمی پادشاهی دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است.

دانمارک در یک نگاه

زبان رسمی آن دانمارکی است. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به منطقه یورو نپیوسته‌است. ۸۰٪ مردم این کشور مسیحی پروتستان هستند. 

دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد با کشور آلمان است. پلی دریایی به نام پل اورسوند، این کشور را به سوئد متصل می‌کند.

این کشور از اعضای مؤسس سازمان ملل و ناتو است. کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. این کشور از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند و همچنین در سال ۲۰۱۶ شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی‌ترین نیروی کار در دنیا قرار داد. این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به‌شمار می‌آید.

کشور پادشاهی دانمارک بعد از کشور ژاپن دارای قدیمی‌ترین خاندان پادشاهی است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی دانمارک

یکی از جاهای دیدنی شگفت انگیز دانمارک باغ تیوولی است که در شهر کپنهاگ قرار دارد. معمولا اغلب گردشگران بازدید از باغ تیوولی را در برنامه تور کپنهاگ می‌گنجانند. قدمت این جاذبه گردشگری این کشور به سال ۱۸۴۳ باز می‌گردد و جالب است بدانید که تیوولی از جاذبه‌های الهام بخش پارک مفهومی معروف دیزنی لند است.

خانه لِگو در بیلوند دانمارک از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی این کشور نه تنها در میان کودکان، بلکه در میان بزرگسالان نیز است. خانه لِگو زادگاه نمادین آجرهای لِگو است که همه ما در دوران کودکی با آن‌ها خاطره داشتیم؛ به همین دلیل جاذبه‌ای خانوادگی محسوب می‌شود که تمام افراد در رده سنی مختلف از بازدید خانه لِگو دانمارک لذت می‌برند. یکی از خوبی‌های لِگو لند این است که بازدید از آن رایگان است.

قلعه اگسکوف دانمارک که همانند قلعه‌ قصه‌های افسانه‌ای شاه پریان است از شهر اودنس با ماشین تنها ۳۰ دقیقه فاصله دارد. قلعه اگسکوف، در جزیره فین دانمارک قرار دارد و در سال ۱۵۵۴ توسط فرانتس بروکن‌هوس برای اهداف دفاعی احداث شده است. فرانتس این دژ را در میان دریاچه با زیربنایی از جنس تنه درختان بلوط ساخت است. این قلعه در مقایسه با دیگر قلعه‌های اروپایی این سبکی خیلی خوب حفاظت شده است؛ با وجود اینکه در طول قرن‌ها دست به دست شده و تغییر کاربری داده، در نهایت به یک قلعه زیبا در محیطی سرسبز و مزرعه‌ای مدرن تبدیل شد.

موزه کشتی وایکینگ ها در روسکیلد دانمارک از جالب ترین جاهای دیدنی این کشور است که به گردشگران فرصتی بی‌نظیر برای دیدن نحوه ساخت کشتی وایکینگ های معروف را می‌دهد. در این موزه گردشگران می‌توانند از نزدیک ببینند که وایکینگ ها چگونه کشتی‌ها را بدون امکانات امروزی می‌ساختند. اگر سریال وایکینگ ها را دیده باشید، می‌دانید که وایکینگ ها مهارتی بی‌نظیر در ساخت کشتی و مسیریابی دریایی بدون امکانات داشتند. همچنین، بازدیدکنندگان از موزه کشتی وایکینگ ها می‌توانند نحوه تعمیر و ترمیم کشتی‌های قدیمی را به سبک وایکینگ ها توسط کشتی سازان مدرن امروزی ببینند.

شهر راسکیله یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور دانمارک است. این شهر در میان مردم این کشور به شهر پادشاهان و وایکینگ ها شهرت دارد. راسکیله شهریست که توسط وایکینگ ها ایجاد شده و در طی سالیان دراز محل زندگی پادشاهان این کشور بوده است. شهر راسکیله  لقب جالب توجه دیگری هم دارد. راسکیله در دنیا به شهر موسیقی شهرت یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6966

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات