امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با جمهوری مقدونیه شمالی

آشنایی با جمهوری مقدونیه شمالی

منتشر شده در ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۸
مقدونیه

به گزارش پایگاه خبری قشم، مقدونیه شمالی از شمال با صربستان و کوزوو، از غرب با آلبانی، از شرق با بلغارستان و از جنوب با یونان همسایه است.

مقدونیه در یک نگاه

 پایتخت و بزرگترین شهر آن اسکوپیه، زبان رسمی آن مقدونی و آلبانیایی؛ و واحد پول آن دینار مقدونیه است.

از آنجا که تقریباً یک چهارم جمعیت آن بیکار هستند، اسکوپیه تلاش دارد با عضویت در اتحادیهٔ اروپا، تا حدودی بر مشکلات خود فائق آید.

مقدونیهٔ شمالی در ۲۷ مارس ۲۰۲۰ به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو درآمد.

رودخانه واردار این کشور را به دو قسمت تقسیم می‌کند و در راه خود از وسط پایتخت (اسکوپیه) عبور می‌کند و در انتها به دریای آگن در نزدیکی شهر دسالونیکی یونان سرازیر می‌شود. دریاچه‌های مهم این کشور آورید و پرسپا هستند که در جنوب شرقی مقدونیه قرار دارند. دریاچه آورید عمیقترین و پرسپا بزرگ‌ترین دریاچه منطقه بالکان هستند. 

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی مقدونیه

پایتخت مقدونیه٬ مکانی جذاب و جالب برای بازدید کردن می باشد. در قسمت زیادی از آن با توجه به مجموعه ی معماری متنوع آن که مساجد زیبای عثمانی٬ ساختمان های نئوکلاسیک بزرگ و مجسمه های مدرن به چشم می خورد.

دریاچه اهرید در مرز بین مقدونیه و آلبانی قرار گرفته است، دریاچه اهرید چشمگیر است؛ بازتاب خورشید در آب های آبی آن در میان کوه ها بسیار خارق العاده و نفسگیر می باشد. پس از جدایی یوگسلاوی در دهه ۹۰ گردشگران به آرامی در حال آشتی با این سواحل هستند و دوباره برای بازدید به این مکان سفر می کنند.

دریاچه ارهید

از دیگر جاذبه های مقدونیه پارک ملی ماوروو است. در تابستان بازدید از پارک ملی ماوروو را از دست ندهید. این پارک ملی با آب‌وهوایی مطبوع آرامش مطلق را به شما هدیه می‌دهد و مقصدی مناسب برای ماجراجویان محسوب می‌شود.

پارک ملی

کوه های شر یکی از بهترین جاهای دیدنی کشور مقدونیه محسوب می‌شود، این کوه ها برای ۹۹۴ مایل در بخش شمال غربی کشور مقدونیه قرار گرفته است و به ابرها می‌رسد.به طور کلی پیاده روی در این فضا بسیار دل‌انگیز است و می‌توانید به ۸۰۰۰ فوت برسید.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7171

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *