امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آب گرفتگی ۵۰۰ واحد مسکونی در هرمزگان برطرف شد

آب گرفتگی ۵۰۰ واحد مسکونی در هرمزگان برطرف شد

منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
آب گرفتگی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مختار سلحشور روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: تعداد خانه‌هایی که در سیل هفته گذشته دچار آب گرفتگی شدند بسیار بالاست و عملیات رفع آب گرفتگی از منازل مردم همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: مجموع خانوارهای حادثه دیده در سیل هفته گذشته هرمزگان پنج هزار و ۴۷۹ خانوار و تعداد افراد حادثه دیده  ۲۷ هزار و ۳۹۵ نفر تا شب گذشته بوده است و این شامل هر فردی می‌شود که از سیل متاثر شده است.

سلحشور اضافه کرد: همچنین چهار هزار و ۶۴۰ نفر در سراسر هرمزگان اِسکان اضطراری داده شدند و می‌توان به اسکان اضطراری اهالی روستای تمبک در حکمی میناب اشاره کرد که قبل از بازشدن دریچه‌های سد استقلال میناب و در راستای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با اشاره به اینکه خدمات این جمعیت توسط حدود ۲۰۰ نیروی عملیاتی اعم از همکارن تا نجاتگران و داوطلبان در همه مناطق متأثر از سیل به خصوص در میناب و رودان انجام شده ، افزود: حجم کار بسیار وسیع بوده است و آمار روزانه ۲ مرتبه تغییر می‌کند.

سلحشور گفت: افزون‌بر هشت هزار تخته پتو، چهار هزار تخته موکت، ۲ هزا رو ۲۰۰ بسته مواد غذایی، سه هزار قوطی کنسرو، یک هزار شعله والور و ۲۰ تن نایلون تا کنون بین سیل زدگان توزیع شد و توزیع اقلام امدادی همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اشاره کرد: جاهایی نیاز به تداوم امدادرسانی و انجام آن از راه هوایی بود که بالگرد بکار گرفته شد که می‌توان از توزیع اقلام امدادی با بالگرد در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و امروز هم امدادرسانی به این وسیله پرنده به شهرستان بشاگرد انجام می‌شود.

وی یادآور شد: حتی شرایط اسکان اضطراری قبل از بارش‌ها در مناطق مختلف توسط جمعیت هلال احمر فراهم شد که می‌توان به روستاهای لیره‌ای و کروچ در شهرستان جاسک اشاره کرد و جای شکر دارد که نیاز به استفاده از چادرهای ارودگاه‌های برپا شده ایجاد نشد.

سلحشور خاطر نشان کرد: سه اردوگاه اِسکان اضطراری در سه نقطه بخش هشت‌بندی میناب برپا و اقلام امدادی و غذایی بین مردم متاثر از سیل توزیع شد و فعالیت‌های داوطلبان و امدادگران در مناطق متاثر از سیل به صورت بی‌وقفه ادامه دارد.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد و طبق برآورد اولیه استاندار هرمزگان سیلاب ۱۹هزار میلیارد ریال به استان خسارت زد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10158

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات