امروز : ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جولان بی‌ تدبیری توزیع بنزین در استان هرمزگان گریبانگیر مردم شده است

جولان بی‌ تدبیری توزیع بنزین در استان هرمزگان گریبانگیر مردم شده است

منتشر شده در ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶

بقلم: میرعلی سلامی سوزایی

کمبود بنزین و صف‌های طولانی حاکی از زیرساخت‌های نابجا و بی‌برنامه بودن مسئولان مربوطه را نشان می‌دهد که چندین ماه است امان شهروندان را بریده است.

تا کی باید مردمی که کشورش از نفت فراوان برخوردار است این‌چنین برای معیشت یا رفت آمد و… سختی بکشند؟ و تا به کی باید این زنجیره صف‌های طولانی ادامه داشته باشد؟

کمبود بنزین برای صیادان و ساعت‌ها انتظار برای تأمین سوخت ماشین‌ها؛ معیشت تمامی ساکنین استان هرمزگان را زیر سؤال برده است. آیا مسئولین برای سوخت ماشین خود به‌مانند مردم در صف‌های سه چهارساعته می‌ایستند تا بدانند برای یک باک بنزین باید چقدر انتظار کشید، آیا حق مردم هرمزگان، جزایر و… این است؟ آیا کسی بعد از چندین ماه نمی‌خواهد فکر اساسی برای این مسئله کند؟
صف‌های طولانی بنزین در شهرهای بندرعباس، قشم، میناب، سیریک و جاسک به یک چالش مدیریتی تبدیل شده است که نیازمند تغییر اصولی و حل بنیادی این معضل از طرف مسئولین شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی است و در صورت عدم نظارت و حل مشکل مذکور نیازمند ورود شورای تأمین و دادستان محترم استان است.

تقاضا داریم از مدیرانی که نمی‌توانند این وضعیت اسف‌بار که معضل بزرگی برای مردم است را مهار کنند بهتر است خود استعفا دهند.
این حرف تمام شهروندانی است که بارها و بارها صدای خود را از طریق پایگاه خبری قشم به گوش مسئولان رسانده‌اند و اما صدای آنها ناشنیده گرفته‌است و تا کی این ضعف مدیریتی باید باری بر مردم باشد؟

لازم به ذکر است جدیداً کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها توسط شرکت نفت برداشته شده است که این روش مناسبی برای نظارت بر صف‌های بنزین نمی‌باشد؛ بلکه این کار موجب طولانی‌تر شدن صف‌ها و درگیری مردم با صاحبان جایگاه‌ها و مسئول پمپ‌بنزین‌ها می‌شود و باید این رویه به‌صورت اصولی اصلاح گردد.
جا دارد این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم که بخشی از این مشکل در قشم به خروج بنزین از جزیره مربوط می‌شود که باز هم به مدیریت توزیع برمی‌گردد و باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مانع از این کار شوند و مردم عزیز هم در صورت مشاهده تذکرات لازم را به سوءاستفاده‌کنندگان دهند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15493

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفت =

تبلیغات