امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵
صفحه نخست | گردشگری | جزیره هرمز مصوری بر وسعت خلیج فارس

جزیره هرمز مصوری بر وسعت خلیج فارس

اخبار :
منتشر شده در ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۸

به گزارش پایگاه خبری قشم، جزیره هرمز یکی از زیباترین جزیره های ایران در خلیج‌فارس است.برای بازدید از جاهای دیدنی هرمز باید سوار بر موتور های سه چرخ شوید یا با پای پیاده در جزیره ی هرمز دیدن کنید.سواحل آن خاک های رنگارنگ در این جزیره به چشم می خورد.
هرمز جزیره کوچک و تروریستی در۸ کیلومتری بندرعباس است.که جاذبه تاریخی و طبیعی بسیاری دارد.

جمعیت هرمز طبق سرشماری سال۱۳۹۵برابر با۵۸۹۱نفر بوده است. بیشتر مردم این جزیره مسلمان و پیرو مذهب شیعه هستند. مردم جزیره به زبان فارسی سخن میگویند و گویش آنان تلفیقی از بندری ومینابی است.
اقسام خوردنی های هرمز(زیبون،موفلک، بلالیت ،هواری،ماهی برشته،ترشی انبه) وغیره می باشد.

 جاذبه‌های دیدنی هرمز

دره مجسمه ها
یکی از جاذبه‌های طبیعی در جزیره هرمز در ه مجسمه ها یادره تندیس ها است و در جوار دریای خلیج فارس قرار دارد.

دره رنگین کمان
این دره رنگارنگ وحیرت انگیز یکی از مقاصد زمین شناسی است. به همین دلیل گردشگران فراوانی را از جاهای مختلف کشور برای تماشای این دره رنگ آمیز جادویی طبیعت می آیند تا از آن لذت ببرند.دره رنگین کمان به عنوان یکی از جاذبه‌های معروف هرمز در جنوب غربی این جزیره است.

غار الهه نمک
یکی دیگر از جاذبه‌های هرمز غار الهه نمک است.کوهاالهه نمک یک بلور نمکین عظیم و باشکوه درقلب جزیره هرمز است.کوه الهه نمک دارای نمک خاص وسودمندی است.که سبب می‌شود بسیار ی از گردشگران رابه این منطقه جلب کند.حضوردراین منطقه آرا مشی ناب ودلپذیر رابه بازدید کنندگان القا کند.

فرش خاکی
این فرش یک طرح ابتکاری جالب توجه است که توسط گروهی پنجاه نفر ه از هنرمندان استان هرمزگان وباتکیه برظرفیت های طبیعی جزیره هرمز طراحی شده است.

غارهای دریایی
غارهای دریایی و صخره های ساحلی یکی از دیدنی های خاص هرمز است.این غارها محیطی خاص و استثنایی دارند، که هر بیننده ای را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 ساحل سرخ هرمز
خاک جزیره هرمز به دلیل بر خورد به دلیل برخورداری از ملاح و ترکیبات مختلف دارای طیف های رنگی متنوع و فراوانی است.ساحل سرخ که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جزیره هرمز است.این ساحل تا چند متر در دریا پیشروی کرده است. وسیله می شود تاموج هوایی که به ساحل سرخ می رسندقرمز وخون مانند می‌باشند.پیاده روی در این ساحل اعجاب‌انگیز وبکروتماشای غروب زیبای خلیج‌فارس است.

ساحل چند درخت
ساحل چند درخت در قسمت شرقی جزیره هرمز قرار دارد.وبسیاری از اوقات هم خلوت است.ساحل چند درخت تنها ساحل جزیره هرمز به شما را می رود که چندین درخت با فاصله از آن کاشته شده است و عمر درخت ها آنچنان زیاد نیست.

ساحل سنگ مرغان
ساحل سنگ مرغان به واسطه ی داشتن فرش خاکی هرمز در فصل های پاییز و زمستان همواره شلوغ است درایت فصل ها پرندگان مهاجر می تواند ببینند این ساحل درشمال شرقی جزیره هرمز قرار دارد.

 ساحل لاک پشت ها
یکی از ویژگی‌های بنیاد ین این ساحل، وجود لاک پشت های دریایی است.که خلیج‌فارس دارای گونه های مختلفی از لاک پشت دریایی است.ودوگونه از آن ها به نام های لاک پشت دریایی سبز لاک پشت منقار عقابی در جزیره هرمز تخم گذاری می کنند.وبا گذشت چند هفته می توان لاک پشت های را دیده سرازتخم در آورده‌اند و به سوی دریا حرکت می کنند.

کوه های خوراکی جزیره هرمز جاذبه ای بی نظیر است.درمسیردریایی قشم به جزیره هرمز کوه های رنگارنگی وجوددارد. که به سه رنگ قرمز ،زردوسفید دیده می شوند. خاک های رنگی هرمز از سوغاتی های معروف این جزیره اند.مردم محلی منطقه خاک سرخ جزیره هرمز را به عنوان ادویه برای طبخ ماهی ،نان پایه ترشی استفاده می کنند .این کوه سرخ برای مردم بومی جزیره گلک نامیده می شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14923

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات